Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Wij werken volgens het ‘Hoorns model’. Alle kinderen in de onder- en bovenbouw zijn vrij op woensdag en vrijdagmiddag. De lestijd in de onderbouw en bovenbouw is gelijk.Wereldoriëntatie is het hart van ons onderwijs. Alle vakken worden thematisch aangeboden, we werken vakoverstijgend en betekenisvol.Binnen onze school richten we ons op de brede ontwikkeling van het kind. We stimuleren de cognitieve ontwikkeling (het vergroten van kennis en vaardigheden), de motorische ontwikkeling, de taakgerichtheid en de sociaal-emotionele ontwikkeling (het omgaan met jezelf, anderen en omgeving) in een rijke spel-leer omgeving. Jonge kinderen leren spelenderwijs, door ervaring. Het onderwijs en de inrichting van de groep zijn daarop afgestemd. Tijdens een dagdeel wisselen individuele en groepsmomenten elkaar af. Ook in de onderbouw werken we thematisch. Gedurende de dag komen onze vier basisactiviteiten aan bod: het gesprek, het werk, het spel en de viering.
Wij werken volgens het ‘Hoorns model’. Alle kinderen in de onder- en bovenbouw zijn vrij op woensdag en vrijdagmiddag. De lestijd in de onderbouw en bovenbouw is gelijk.
Wereldoriëntatie is het hart van ons onderwijs. Alle vakken worden thematisch aangeboden, we werken vakoverstijgend en betekenisvol.
Binnen onze school richten we ons op de brede ontwikkeling van het kind. We stimuleren de cognitieve ontwikkeling (het vergroten van kennis en vaardigheden), de motorische ontwikkeling, de taakgerichtheid en de sociaal-emotionele ontwikkeling (het omgaan met jezelf, anderen en omgeving) in een rijke spel-leer omgeving. Jonge kinderen leren spelenderwijs, door ervaring. Het onderwijs en de inrichting van de groep zijn daarop afgestemd. Tijdens een dagdeel wisselen individuele en groepsmomenten elkaar af. Ook in de onderbouw werken we thematisch. Gedurende de dag komen onze vier basisactiviteiten aan bod: het gesprek, het werk, het spel en de viering.
Voor de vakken Engels en Gymnastiek is een vakleerkracht aangesteld.
Op de Wilster vinden we dat elk kind een eigen karakter heeft, een eigen persoonlijkheid, een eigen manier van leren. Daarom werkt ieder kind groepsgewijs of individueel aan de leerstof, die past bij het niveau van dat moment. Dat alles in eenzelfde, veilig en vertrouwt pedagogisch klimaat. De didactische gedachte is door de hele school hetzelfde: niet alleen de leerstof is bepalend, maar het kind kan zelf meebepalen, met begeleiding van de groepsleerkracht, wat en hoeveel het kan verwerken in een bepaalde tijd. Er wordt extra hulp geboden door de groepsleerkracht waar dat nodig is. Kinderen ondersteunen ook elkaar door samenwerkend leren. We proberen bij elk kind zijn of haar talenten maximaal te ontwikkelen. We gaan uit van kansen en niet van beperkingen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.