Verleden, heden en toekomst
Voor de komende 4 jaar krijgen alle leerlingen muziekles van een vakleerkracht om zo de continuïteit van muzikale vorming te behouden.
Waar hebben wij het afgelopen jaar aan gewerkt?
De leerkrachten hebben scholing gevolgd op het gebied van hoogbegaafdheid, sociaal emotionele ontwikkeling (bouwen aan een positieve school) en rondom het invoeren van de methode voor thematisch onderwijs, Alles-in-1.Alle leerlingen hebben ICT lessen gehad op het gebied van programmeren. Deze lessen zijn gegeven door onze ICT specialist samen met de toekomstmakers (kinderen die op het IT-lab in Purmerend het programmeren hebben geleerd).
Kinderen van groep 5 t/m 8 die in Levelwerk zitten hebben Kwartet breed via Teams met elkaar samengewerkt. De leerteams hebben beleid ontwikkeld op het gebied van ICT, begrijpend lezen en het bouwen aan een positieve school. De leerteams bewegend leren, kunst en cultuur en portfolio gaan volgend jaar verder met deze ontwikkeling. De teams van Het Kwartet werken nauw samen om ons onderwijs steeds te ontwikkelen, expertise te delen en te leren van en met elkaar.
Door het geven van onder op afstand vorig schooljaar waren we tijdens de tweede Lock down goed voor bereid. Alle leerkrachten van groep 3 t/m 8 hebben onderwijs op afstand gegeven via Teams. De kennis van ICT is in een stroomversnelling gekomen. Ook hebben we met elkaar de noodopvang voor alle kinderen van ouders met cruciale beroepen geregeld.
Speerpunten volgend schooljaar:
Op de kleine scholen hebben wij altijd te maken met combinatiegroepen. We willen ons onderwijs slim organiseren, zodat alle leerlingen zich zo optimaal mogelijk ontwikkelen binnen zijn of haar mogelijkheden. Daartoe willen wij bijvoorbeeld reken en taalhoeken ontwikkelen die geschikt zijn voor de kinderen van groep 1 t/m 4. Op deze manier creëren wij extra leertijd op het gebied van verschillende vakken. De kinderen kunnen daar handelend leren, bijvoorbeeld met weegschalen en geld.We gaan het onderwijs op ICT gebied uitbreiden. We blijven de samenwerking van kinderen via Teams organiseren. We zorgen voor een uitdagende leeromgeving waarin wij kinderen uitnodigen om meer onderzoekend en ontdekkend te leren. Onder anderen leren programmeren met B-Bots en wij zetten daar ook de methode Alles-in-1 voor in.
We gaan verder met de vorming van een Kind Centrum, waar we willen zorgen voor een doorgaande lijn op het gebied van pedagogiek, administratie, zorg, inhoud en ouderbetrokkenheid. We willen de overgang van opvang naar onderwijs zo makkelijk mogelijk maken.
De extra gelden vanuit het Nationaal Programma Onderwijs gaan we inzetten voor extra handen in de klas, het handelend rekenen, bewegend leren en om het team te helpen bij het slimmer organiseren van ons onderwijs.