Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>basisscholen met een vergelijkbare schoolweging.</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635142" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het streefniveau is een hoger niveau dan het fundamenteel niveau. Het doel is dat zoveel mogelijk leerlingen eind groep acht het streefniveau bereiken. Op basis van de leerlingpopulatie op school wordt door de inspectie voor elke basisschool in Nederland apart bepaald hoeveel procent van de leerlingen het streefniveau moet halen. Dat percentage is de signaleringswaarde voor het streefniveau van de school.
Vanuit het voortgezet onderwijs krijgen wij terug dat het advies dat wij de leerlingen geven voor het voortgezetonderwijs overeenkomt met de schoolloopbaan die zij vervolgens in het voortgezet onderwijs volgen. Het komt zeer zelden voor dat leerlingen afstromen naar een lager niveau.
De schoolresultaten van de leerlingen worden door de instelling van voortgezet onderwijs de eerste 2 jaar teruggekoppeld naar onze school. Hieruit blijkt dat de leerlingen binnen hun geadviseerde niveau goed scoren. Met name valt ook op dat voor Engels een ruim voldoende score wordt gehaald.
In groep 8 krijgt elke leerling van de basisschool een advies voor het voortgezet onderwijs dat past bij het niveau van deze leerling. De leerling stroomt vervolgens door naar het voortgezet onderwijs. In het derde jaar wordt gekeken welk niveau de leerling werkelijk heeft vergeleken met het niveau van het schooladvies. Dit wordt vertaald naar drie categorieën: boven, op en onder advies. Bijvoorbeeld: een leerling met schooladvies vmbo-b die in het derde jaar op het vmbo-k zit, zit boven advies. En een leerling met schooladvies havo/vwo die in het derde jaar op het havo zit, zit op advies. Wanneer deze leerling in het derde schooljaar op het vwo zit, zit hij/zij boven advies.
Op 28 januari 2020 wordt onze school bezocht door de inspectie.
In januari 2013 heeft de inspectie een kwaliteitsonderzoek gehouden op onze school. Alle gecontroleerde onderdelen waren voldoende en de wijze waarop de school bepaalt welke zorg de zorgleerlingen nodig hebben zelfs als goed. Tevens heeft de inspectie de opmerking gemaakt dat het gereedschap en de voorwaarden aanwezig zijn om binnen 4 jaar een excellente organisatie te worden.