Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
De kinderen in unit 1/2 zijn op vrijdagmiddagen vrij van school.
Bij het opstellen van ons pestprotocol zijn wij uitgegaan van vijf stellingen:
· Pesten wordt als een groot probleem gezien door alle betrokken partijen: leerkrachten, ouders en kinderen.
· De school doet er alles aan om pesten te voorkomen: preventie.
· Wanneer leerkrachten zien dat kinderen worden gepest, dan wordt er duidelijk stelling genomen.
· Als pesten optreedt, moeten leerkrachten kunnen signaleren.
· Wanneer pesten, ondanks alle inspanningen tòch (weer) optreedt, beschikt de school over een directe aanpak, waarbij ook de ouders worden ingeschakeld.