Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In de groepen 1 en 2 wordt vooral spelenderwijs geleerd. Er wordt over allerlei onderwerpen gepraat. Er komen verschillende vakgebieden aan de orde. We werken daarbij met ‘Onderbouwd’ en houden rekening met de ontwikkelingsniveaus van kinderen. Kinderen worden uitgedaagd om in diverse hoeken te spelen en te leren. Het lokaal biedt mogelijkheden voor de sociaal-emotionele ontwikkeling en communiceren. Bij de indeling van het lokaal worden alle ontwikkelingsgebieden vertegenwoordigd. Groepen 1 en 2 werken met dagritmekaarten.
Vanaf groep 3 zijn er (qua leeftijd) homogene groepen. Het speelse karakter gaat geleidelijk over in een lerend karakter. We vinden het als school belangrijk dat kinderen zelfstandig leren werken. Regelmatig is er in iedere groep dan ook tijd gereserveerd om zelfstandig aan verplichte en gekozen opdrachten te werken. In de lessentabel wordt globaal weergegeven hoeveel tijd we per week aan de verschillende vakken besteden. Het gaat hier om gemiddelden die enigszins per leerjaar kunnen verschillen. U ziet dat de nadruk valt op taal/lezen en rekenen, daarmee zijn de kinderen de helft van de week bezig. De leertijd per dag is maximaal 5 uur.
Wij zijn een school voor regulier basisonderwijs en bekijken per situatie welke mogelijkheden we kunnen bieden.