Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De kleuters van groep 1/2 maken gebruik van het groepslokaal, speellokaal en een buitenspeelterrein. Kleuters leren al doende tijdens de dagelijkse werklessen. In de kleutergroep wordt gebruik gemaakt van veel en uitdagend ontwikkelingsmateriaal. Middels observaties wordt er gekeken naar de ontwikkeling. De ontwikkeling wordt bijgehouden in het DORR registratiesysteem. In groep 2 zijn kinderen actief en passief bezig met letters en woordjes. Structureel komen letters aan bod. Bij de overgang van groep 2 naar 3 kunnen de meeste kinderen letters verklanken. Ze kunnen dan 12 tot 16 letters benoemen. Leerkrachten maken gebruik van de methode Schatkist Taal en Rekenen, projecten vanuit de Kleuteruniversiteit, aangevuld met de lessen uit Met Sprongen Vooruit en uit de map van Wereld in Getallen en de map gecijferdheid.
De weergegeven uren per vakgebied gelden als richtlijn. Per groep kunnen de onderwijsbehoeften van de leerlingen verschillen, waardoor er verschillen per vak, per groep en per periode kunnen zijn.
Onder taal verstaan wij ook spelling. In de uren voor lezen zijn ook de lessen begrijpend lezen verwerkt.
Samenwerkingsverband
Onze school is aangesloten bij Stichting Samenwerkingsverband Passend Onderwijs PO Friesland 2101. Het Samenwerkingsverband heeft als missie om succesvol onderwijs te bieden aan leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte. Dit samenwerkingsverband werkt samen met alle reguliere basisscholen en basisscholen voor speciaal (basis) onderwijs in de provincie Friesland. Ze zetten zich in om voor alle leerlingen passend onderwijs te realiseren. Op hun website kun je meer informatie vinden over hun aanpak, ondersteuningsplan, ouder- en jeugdsteunpunt, en andere relevante aspecten van passend onderwijs in Friesland.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij zijn tevreden met de extra ondersteuning die momenteel geboden wordt. Er is voldoende kennis in huis.
De kleuters van groep 1/2 maken gebruik van het groepslokaal, speellokaal en een buitenspeelterrein. Kleuters leren al doende tijdens de dagelijkse werklessen. In de kleutergroep wordt gebruik gemaakt van veel en uitdagend ontwikkelingsmateriaal. Middels observaties wordt er gekeken naar de ontwikkeling. De ontwikkeling wordt bijgehouden in het DORR registratiesysteem. In groep 2 zijn kinderen actief en passief bezig met letters en woordjes. Structureel komen letters aan bod. Bij de overgang van groep 2 naar 3 kunnen de meeste kinderen letters verklanken. Ze kunnen dan 12 tot 16 letters benoemen. Leerkrachten maken gebruik van de methode Schatkist Taal en Rekenen, projecten vanuit de Kleuteruniversiteit, aangevuld met de lessen uit Met Sprongen Vooruit en uit de map van Wereld in Getallen en de map gecijferdheid.