Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Groepsindeling en verdeling leerkrachten 2023-2024:
- Groep 1a Jennifer ter Beke (ma, di, do, vrij) en Janneke Kramer (woe)
- Groep 1b Diana Ekhart (ma t/m vrij)
- Groep 2a Marieke van Beek (ma, di, woe, vrij) en Anna Wallendal (do)
- Groep 2b Marjet Janssen (ma, do, vrij) en Anna Wallendal (di, woe) - Marcelle Kampstra eens per twee weken (di)
- Groep 3 Wietske-Nynke de Walle (ma t/m do) en Anna Wallendal (vrij)
- Groep 4 Anne Faber (ma, di, do, vrij) en Marcelle Kampstra (woe)
- Groep 5 Selma ter Haar (ma, woe, do, vrij) en Lizette de Graaf (di)
- Groep 6 Karin Grandke (di t/m vrij) en Eline Jilesen (ma)
- Groep 7 Jurjen Noordbruis (di t/m vrij) en Lizette de Graaf (ma)
- Groep 8 Jesse v/d Geest (ma t/m vrij)
Intern begeleider: Janneke Kramer
Taal/leesspecialist: Wietske-Nynke de Walle
ICT'er: Marjet Janssen
Cultuurcoördinator: Lizette de Graaf
Mindfulness/Yoga: Anna Wallendal
Conciërge: Kobus Zwier
Directie: Esther Boomsma
Vormingsonderwijs
Wilt u voor uw kind lessen godsdienstig of humanistisch vormingsonderwijs? Dat kan! Bij wet is het zo geregeld dat in elke openbare basisschool en samenwerkingsschool dit vormingsonderwijs wordt gegeven als ouders daarom vragen. Vormingsonderwijs laat zien wat geloof of levensovertuiging voor mensen kan betekenen. Onze school ziet dat als inspirerend en verrijkend, omdat kinderen zo een eigen kijk op het leven kunnen ontwikkelen. De lessen gaan uit van respect voor mensen die anders in het leven staan. De wekelijkse lessen van drie kwartier worden verzorgd door bevoegde vakdocenten van diverse levensbeschouwelijke richtingen. U kunt kiezen voor boeddhistisch, hindoeïstisch, humanistisch, islamitisch, katholiek of protestants vormingsonderwijs. Vormingslessen zijn niet verplicht. Wij roosteren de lessen altijd zo in dat uw kind geen kernvakken mist, zoals rekenen en taal. Er zijn voor u of onze school geen kosten aan verbonden. De rijksoverheid betaalt deze lessen. Elk jaar kijken we of er onder de ouders behoefte is aan dit soort lessen. Ga voor meer informatie naar de website www.vormingsonderwijs.nl
Burgerschap
Visie van ons IKC vertaalt zich in de volgende visie op burgerschapsonderwijs (De Vreedzame School):
- Kinderen leren om respectvol met elkaar om te gaan. Het ontwikkelen van sociale vaardigheden speelt daarbij een grote rol.
- Wij willen een veilige en open sfeer creëren met respect voor alle gezindten en culturen. Een sfeer waarin open communicatie en betrokkenheid van ouders een plaats hebben.
- Wij willen kinderen kansen bieden om een zo breed mogelijke ontwikkeling, gericht op kennis, sociale vaardigheden en creativiteit.
- We leren de kinderen verantwoordelijkheid voor hun taken.
Vanuit deze visie mogen de kinderen in een veilige omgeving verschillend zijn, kritisch zijn en leren ze op een plezierige, verdraagzame manier met elkaar om te gaan en voor elkaar iets te betekenen. Het gaat om ervaringen in de school waarbij de leerlingen kennis, inzicht, vaardigheden en houdingen opdoen die hen in staat stellen om deel uit te maken van de gemeenschap en het vermogen en de wil om actief mede vorm te geven aan die gemeenschap. Vanuit deze gemeenschap maken de kinderen kennis met andere gemeenschappen (wijk en stad) en leren daarin te participeren. Gedurende hun schooltijd wordt de (leef)wereld van de kinderen steeds groter. In feite is burgerschap en sociale integratie geen nieuwe taak. Ons IKC geeft daar al lange tijd en op allerlei manieren vorm aan. Het vormt een integraal deel van onze pedagogische opdracht, van de sociale- en levensbeschouwelijke vorming. Met een opbouw vanuit de peuters geven wij planmatig invulling aan onze visie.
Extra aanbod: School en omgeving
Naast het reguliere lesprogramma biedt IKC Trianova de leerlingen vanaf groep 3 een naschools programma, waarbij de volgende onderdelen centraal staan: sport & beweging, kunst & cultuur, digitale vaardigheden, taalontwikkeling.
We zijn een openbaar IKC, waarbij rust, structuur en regelmaat gemeengoed is. Door deze manier van werken, gekoppeld aan de uitgangspunten van De Vreedzame School kunnen we kinderen een veilige plek bieden, zodat ze zich op eigen niveau kunnen ontwikkelen.
Passend onderwijs
Wij vinden dat elk kind recht heeft op goed en passend onderwijs. In beginsel zijn wij het eens met de stelling, dat zo veel mogelijk kinderen regulier primair onderwijs moeten kunnen volgen. Wij realiseren ons dat we een zorgplicht hebben. Ons IKC richt zich op het geven van basisondersteuning en in enkele gevallen op het geven van extra ondersteuning. In ons schoolondersteuningsprofiel hebben we beschreven welke ondersteuning we wel en niet kunnen geven.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
School en omgeving biedt kansen voor alle kinderen!
Elke leerling verdient de kans om zijn of haar talenten te ontdekken en gezond op te groeien. Op een schooldag krijgen leerlingen een dagdeel les van een leerkracht, maar daar houdt het niet op. Elke leerling krijgt op een verlengde schooldag bijvoorbeeld ook sport-, muziek- of theater-les. Dat de schooldag langer is, geeft ouders meer vrijheid om opvoeding met werk te combineren. En zo bieden we elke leerling een springplank voor ontwikkeling. Bovendien geeft het alle kinderen dezelfde kansen.
Maandelijks vindt er een overleg plaats tussen opvang en onderwijs waarbij de doorgaande lijn 0-7 centraal staat. De aanpak en werkwijze wordt zoveel mogelijk op elkaar afgestemd om kinderen op maat te kunnen voorzien van opvang en onderwijs.
Bij dit overleg zijn aanwezig:
- Intern begeleider
- Pedagogisch medewerkers speelleergroep
- Adjunct opvang
- Leerkrachten groep 1
- VVE-coach van de opvang