Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" target="_blank">Achtergrondinformatie</a>" tabindex=0>Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Toelichting van de school
Spelenderwijs leren kinderen in de kleutergroepen taal en rekenen. Hiervoor worden spel, bewegen en creatieve activiteiten ingezet. Het onderwijs wordt thematisch aangeboden. In verschillende hoeken worden kinderen binnen het thema uitgedaagd tot leren.
Toelichting van de school
Op De Hoeksteen willen we elke leerling laten uitstromen met een maximaal haalbaar niveau op het gebied van rekenen, (begrijpend) lezen en spelling, zodat zij voldoende kennis en vaardigheden hebben om te starten op het voortgezet onderwijs. Daarnaast besteden we tijd aan andere activiteiten die gericht zijn op persoons- en sociale ontwikkeling. Dat doen we met activiteiten vanuit de methode Leefstijl en creatieve activiteiten.
Samenvatting ondersteuningsprofiel
Wij willen ons onderwijs optimaal afstemmen op kinderen met uiteenlopende pedagogische en didactische behoeften. Dit houdt in dat we sterke leerlingen uitdagen om op hun niveau te verdiepen, te verbreden of te versnellen. Kinderen die een grotere zorgbehoefte hebben op cognitief, sociaal-emotioneel of motorisch gebied krijgen ondersteuning die ze nodig hebben. Soms is dit nodig voor een individueel kind en soms gaat het om een groep kinderen. Door tijdig problemen te signaleren, kunnen we hulp bieden aan wie dat nodig heeft.
In ons ondersteuningsprofiel hebben wij beschreven welke ondersteuningsbehoefte wij als school wel en niet kunnen bieden en wat de leerkracht nodig heeft om de plek ook daadwerkelijk passend te kunnen maken voor het kind.
Wij kunnen:
- onderwijs bieden aan kinderen met een motorische beperking
- deels onderwijs bieden aan kinderen met een auditieve beperking.
- instructie aanbieden op verschillende niveaus
- wij hebben een specifiek programma voor meer- en hoogbegaafde leerlingen
- wij bieden een goede basis voor kinderen die extra behoefte hebben aan structuur