Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Binnen onze school is alles gericht op de kinderen, ook de organisatie achter en om de groepen en in en rondom de school. De leerkrachten zijn de professionals in de klas. Deze zijn allemaal (HBO+) opgeleid en toegerust en bekwaam in hun vak. Uiteraard zijn er verschillen in gaven en talenten. We proberen dat zo met elkaar te verbinden dat een ieder optimaal tot 'bloei' kan komen. We proberen ons bovenal te richten op onze kerntaken zonder al te veel 'opsmuk' er omheen. Dat is in het onderwijs een grote uitdaging, omdat er veel op scholen af komt.
Los van een directeur en een intern begeleider is er per 'bouw' een coördinator. Dat wil zeggen een leerkracht die naast zijn / haar werk in de groep een coördinerende taak heeft in de onder- midden- of bovenbouw. We hebben daarnaast een leerkracht die toegerust en gecertificeerd is als rekenspecialist, een ICT- specialist en een remedial teacher. De laatstgenoemde is ook verantwoordelijk voor het 'levelwerk' binnen onze school. Dat is gericht op kinderen die meer (inhoudelijke) uitdaging kunnen gebruiken. Daarnaast hebben we in ons gebouw de zogenaamde 'plusklas' gehuisvest voor de meer- en hoogbegaafde leerlingen.
We hebben een vakleerkracht bewegingsonderwijs in dienst voor de groepen 3 tot en met 8. De leerkrachten van de groepen 1 en 2 zijn bevoegd voor het geven van bewegingsonderwijs aan de kleuters. We hebben voor dit laatste een gymzaal in ons gebouw. De groepen 3 tot en met 8 volgen bewegingsonderwijs in de nabijgelegen Boorsmazaal in Katwijk.
Voor het muziekonderwijs maken we gebruik van het aanbod van de plaatselijke muziekschool waarvan docenten muzieklessen op school geven.
Bibliotheek Katwijk
De Bibliotheek op school is een landelijke aanpak waarin bibliotheken en scholen structureel werken aan taalontwikkeling, leesbevordering en mediawijsheid van kinderen. Het doel is kinderen te stimuleren meer te gaan lezen op school en thuis. Onderzoek toont aan dat lezers niet alleen hoger scoren op taalvaardigheid, maar ook op schoolsucces. Wij hebben een eigen bibliotheek op school. We hebben een leesconsulent vanuit de bibliotheek in Katwijk die regelmatig aanwezig is op school.
We verwijzen u naar ons kleuterdocument hieromtrent.
De methoden op een rijtje
- Godsdienst- Bijbelverhalen en psalmen/gezangen volgens rooster, godsdienstmethode ‘Hoor het Woord’
- Rekenen – Wiskunde- Getal & Ruimte junior
- Nederlandse Taal- Taal Actief versie IV
- Lezen – respectievelijk technisch en begrijpend Lijn 3, Nieuw Nederlands junior, Nieuwsbegrip XL
- Engels- Take it Easy
- Schrijven- Pennenstreken, Klinkers
- Geschiedenis- Argus Clou
- Aardrijkskunde- Argus Clou
- Biologie- Argus Clou
- Verkeer- Wijzer door het verkeer
- Tekenen- Tekenen moet je doen
- Muziek- 123ZING + structureel gastlessen vanuit de muziekschool Katwijk
- Handvaardigheid- Handvaardigheid moet je doen
- Techniek- Ontdekkasteel
- Gedrag- Kanjertraining, Taakspel, eventueel externe hulp
- Burgerschap- Geïntegreerd in de vakken
- Seksuele vorming- Wonderlijk Gemaakt (Driestar Educatief)
- Meerbegaafdheid- Levelwerk
Zie ons schoolondersteuningsprofiel op de website van onze school of www.scholenopdekaart.nlToekomstig aanbod aan extra ondersteuning
.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.