Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijsteam
Directeur: Ellemijn van Waveren
Intern begeleider: Annelies
Groep 1 / 2: Cynthia en Ilona
Groep 3 / 4: Sharon en Annelies
Groep 5 / 6: Manon
Groep 7 / 8: Joany
Projectgroep/ begeleiding meerbegaafde kinderen en versterkte instructie in midden- en bovenbouw: Jet
Onderwijsassistenten: Evelien en Diana
Werkdrukvermindering groep 1-6: Els, groep 7-8: Jet
Het team Kibeo startgroep en BSO
Vestigingsmanager: Shirin Bijloo
Medewerkers: Lisa, Esmee en Natasja
Schoonmaak
Anna
Tot 6 jaar, dus ook in groep 1 en 2, is het belangrijk kinderen een betekenisvolle omgeving aan te bieden waarin ze zichzelf kunnen ontwikkelen. Dat doen we door een voortdurend aanbod van interessante speelhoeken, uitdagend materiaal, inspirerende thema's en stimulerende kringactiviteiten. Zo kunnen kinderen spelenderwijs groeien, ontwikkelen en leren.
Op ons kindcentrum kijken we naar de onderwijsbehoeften van kinderen. Onze onderwijstijd delen we in op wat kinderen nodig hebben om de doelen die we met elkaar stellen te halen. Daarbij kijken we wat een kind aan kan én wat we op ons kindcentrum belangrijk vinden. Dat betekent dat we per kind, groep en jaar bekijken welke onderwijstijd nodig is voor bijvoorbeeld rekenen, taal, lezen en spelling. Op basis van resultaten en welbevinden van kinderen passen we de onderwijstijd zo nodig aan. We werken daarbij met een dag- of weektaak voor de kinderen.
Op ons kindcentrum zijn alle kinderen welkom. We zetten ons als team in om de onderwijs- en ondersteuningsbehoefte van de kinderen goed in kaart te brengen. De insteek is dat ook kinderen met extra ondersteuningsbehoeften bij ons kunnen komen en blijven. We stemmen ons onderwijs af op de onderwijsbehoeften van ieder kind, ook als dit extra inzet vraagt. Mocht het zo zijn dat we dit niet alleen voor elkaar krijgen dan gaan we samen met ouders en externe begeleiding op zoek naar een manier om dit wel te realiseren.
Doordat voor rekenen, lezen & spelling de roosters van alle groepen op elkaar zijn afgestemd, is er de mogelijkheid om kinderen deze vakken een leerjaar hoger of lager te laten volgen zonder dat zij helemaal hun stamgroep verlaten. Zo kunnen wij kinderen goede en passende instructie geven, tegemoet komen aan specifieke onderwijsbehoeften en kinderen begeleiden op een wijze die bij hen past.
Kinderen met dyslexie of andere spellingmoeilijkheden krijgen bij spelling meerdere keren per week intensieve begeleiding van de onderwijsassistent.
Onze intern begeleider heeft een masteropleiding in het begeleiden van kinderen op het gebied van zowel gedrag als leren. Eén leerkracht heeft dezelfde masteropleiding en is specialist in begeleiding van groepsdynamiek, in het bijzonder meidenvenijn.
Voor kinderen die meer- of hoogbegaafd zijn is er 1x in de week een projectgroep, waar we veel aandacht geven aan leren leren en leren denken. Kinderen vanaf groep 5 die talig zeer sterk zijn hebben de mogelijkheid om 1x per week Spaans te leren o.l.v. een vrijwillige native speaker Spaans.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We zijn steeds beter in staat om het onderwijs aan onze kinderen te personaliseren. Daarbij hebben meer- en hoogbegaafde kinderen onze speciale aandacht. Wij zijn in staat om deze kinderen een goed aanbod te bieden binnen een "gewone" basisschool.
De komende jaren richten we ons daarnaast op leren leren en het ontwikkelen van executieve functies bij alle kinderen in een veilige pedagogische setting. We doen dat onder andere onder leiding van het Centrum Pedagogisch Contact en 't Leerlab.
In ons kindcentrum zorgen wij voor elk kind voor een doorlopende leer- en ontwikkelingslijn. Daarbij maakt het niet uit of het kind bij Kibeo opvang krijgt of op school zit. Peuters en kleuters spelen en werken elke dag samen onder leiding van pedagogisch medewerkers, onderwijsassistenten en leerkrachten. Daardoor gaat de overgang van peuteropvang naar school heel geleidelijk en vloeiend.