Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Bij het werken met ontwikkelingsmaterialen zijn de vakken taal en rekenen en wereldoriëntatie geïntegreerd, evenals ontwikkeling van de fijne en grove motoriek. Bewegingsonderwijs gebeurt in het speellokaal en op het plein. Bij het buiten spelen worden ook diverse vaardigheden geoefend en ervaringen opgedaan. Ons kleuteronderwijs is thematisch en gericht op de ontwikkeling van de verschillende doelen.
De onderwijstijd is een indicatie. Het is groep- en soms ook kind afhankelijk maatwerk. Soms is er een periode meer aandacht nodig voor een bepaald vakgebied waar het op een ander vakgebied niet nodig is. Middels groepsbesprekingen met de intern begeleider, analyses van toetsingen, observaties en de leerlingpopulatie worden hierin weloverwogen keuzes gemaakt.
Kinderen hebben soms extra ondersteuning nodig. In het schoolondersteuningsprofiel staat welke extra ondersteuning onze school biedt naast de basisondersteuning. Ook staat in het document welke doelen en wensen de school heeft voor de toekomst. Daarnaast komt het contact met ouders over de ondersteuning aan bod. Leerkrachten, de schoolleiding en het bestuur stellen samen het schoolondersteuningsprofiel op. Ons ondersteuningsprofiel is ook te vinden op onze website.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We gaan een teamlid opleiden tot taalcoördinator.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.