Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Er wordt steeds meer gebruik gemaakt van elkaars kwaliteiten, waardoor sommige leerkrachten meer voor specifieke vakken worden ingezet.
O.a. hebben we specialisten op gebied van muziek, bewegingsonderwijs en creatieve vakken.
Groep 1-2 heeft een totaal van 23,75 uur lestijd (ma, di, do 5,5 uur; woensdag 3,75 uur; vrijdag 3,5 uur).
De leerlingen moeten in acht schooljaren voldoen aan een verplicht aantal onderwijsuren: in totaal 7520 uur. Deze uren zijn als volgt verdeeld: Groep 1 t/m 4 moet samen 3520 lesuren krijgen en groep 5 t/m 8 moet samen 4000 lesuren krijgen.
Cluster HIN voldoet aan de normering onderwijstijd.
Schoolondersteuningsprofiel (SOP) Basisschool Cluster HIN
In het schoolondersteuningsprofiel beschrijft Basisschool Cluster HIN de inhoud, de kwaliteit en haar ambities op het niveau van de basisondersteuning en de extra ondersteuning. Daarnaast formuleert de school haar mogelijkheden en haar grenzen bij het aanbieden van een passend ondersteuningsarrangement. De cyclus van het Handelingsgericht werken (HGW) is de basis voor de zorgstructuur van de school. Onze leerlingenzorg is vooral gericht op niveau 1 t/m 3 van het cascademodel; van basiszorg (niveau 1) naar basis plus extra ( niveau 3). Onze ambitie is onze zorg uit te breiden naar basis plus extra extern ( niveau 4). Leerlingen die vallen onder niveau 5 hebben de specifieke zorg nodig van het SBO of het SO. Voor specifieke arrangementen en ondersteuning zie het Schoolondersteuningsprofiel in de bijlage. Meer informatie over het SWV Passend Onderwijs PO 31-02 op de website www.bs-deschakel.nl onder S.W.V. PO link.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
In samenwerking met Samenweringsverband wordt er een nieuw geactualiseerd Schoolondersteuningsprofiel opgesteld.
Daarnaast wordt behulp van een exteren kwaliteitscoördinator het cyclisch en datagestuurd werken versterkt.
De school heeft samen met HOERA Kindercentrum het initiatief genomen om voor- en vroegschoolse educatie vorm te geven.
Hoera Kindercentrum biedt de mogelijkheid voor een speciaal peuterprogramma aan voor peuters van 2,5 en 3 jaar die een taalachterstand hebben. De basisschool sluit hierop aan met de vroegschoolse educatie. School en kinderopvang werken in goed overleg met de ouders intensief samen aan de doorgaande ontwikkeling van de kinderen.
Bibliocenter ondersteunt de taalontwikkeling en beginnende geletterdheid met een activiteitenaanbod. In het convenant Voor- en Vroegschoolse Educatie 2015-2017 stellen de gemeente Leudal, kinderopvangorganisaties, SPOLT en de GGD zich gezamenlijk verantwoordelijk voor het realiseren van een dekkend en kwalitatief volwaardig VVE aanbod. Basisschool De Schakel voert dit beleid uit in samenwerking met Hoera Kindercentra volgens de afspraken m.b.t. inspanningen, resultaten, informatieoverdracht en organisatie.