Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Basisschool ter Does is een kleine school waar een stabiel en breed opgeleid team goed in staat is om aan de behoeften van alle kinderen te voldoen. De IB-er en schoolpedagoog begeleiden teamleden waar dat nodig is. Als kinderen specialistische ondersteuning vragen, wordt hulp van buiten betrokken. Thuisnabij onderwijs is altijd het uitgangspunt van deze ondersteuning.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We onderzoeken hoe we aan alle kinderen onderwijs kunnen bieden, zodat onze school inclusiever kan worden; we erkennen en waarderen verschillen.
Ter Does en FloreoKids zetten zich in voor gezamenlijke teamontwikkeling. Zo leren we elkaar beter kennen en gaat het samenwerken steeds gemakkelijker.
Onderwijs en kinderopvang investeren gezamenlijk in de ontwikkeling van een Integraal Kindcentrum (IKC). WIJdeVenen en FloreoKids hebben daartoe een samenwerkingsovereenkomst opgesteld.
We werken toe naar een doorgaande leerlijn voor alle kinderen van 0 tot 13 jaar op ter Does. Er vindt warme overdracht plaats tussen Peuterspeelzaal en/of Kinderdagverblijf en de leerkracht van groep 1, IB'er en directeur. Ook houden de leerkracht van groep 1 en de directeur een persoonlijk intakegesprek met de ouders van alle nieuwe kleuters en/of organiseren we een informatiebijeenkomst voor ouders van nieuwe leerlingen.
Gedurende hun kleuterperiode wordt de ontwikkeling van alle kinderen gevolgd aan de hand van leerlingvolgsysteem KIJK. De kinderopvangorganisatie werkt met hetzelfde volgsysteem. Dit stimuleert de samenwerking en overdracht tussen kinderopvang en onderwijs.