Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Om onze kleuters optimaal in hun onderwijsbehoeften te voorzien zijn de groepen 1 en 2 met elkaar gecombineerd. Vanaf groep 3 beschikken wij over integrale leerstofjaarklassen.
Tevens wordt er structureel aandacht aan het vak techniek besteed.
Wij bieden basisondersteuning en voldoen in de eerste plaats aan het basisarrangement van de inspectie. Maar basisondersteuning gaat verder dan basiskwaliteit. Het betekent dat wij ook aan een aantal extra voorwaarden voldoen, zoals extra ruimte voor begeleiding, de juiste onderwijsmaterialen en natuurlijk deskundige leerkrachten. In het ondersteuningsprofiel staat beschreven welke (extra) ondersteuning wij de leerlingen bieden.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Voor kinderen met een extra ondersteuningsbehoefte heeft de school een duidelijke zorgstructuur. Grotendeels vindt (extra) ondersteuning in de klassen plaats, al dan niet met hulp van een onderwijsassistent. Soms is het beter een leerling of groepje leerlingen vanwege herhaalde oefening of uitdaging ook buiten de groep te begeleiden. Naast de groep plusleerlingen, die met het plusaanbod in de groepen voldoende uitgedaagd wordt, is er een groep leerlingen die meer nodig heeft. Deze leerlingen krijgen eenmaal per week extra aandacht van een hoogbegaafdenspecialist, waarbij het werken met gelijkgestemden een belangrijke stimulans is.
Op de Speelleerschool van De Theepot wordt vroege voorschoolse educatie (VVE) aan alle kinderen aangeboden m.b.v. de methode Uk & Puk. Uk & Puk is een speel- en leerprogramma voor peuters. Het programma bevat een aantal thema’s. Er wordt 6 weken met een thema gewerkt. Er wordt geknutseld, spelletjes gedaan en gepraat over het thema. Het lokaal wordt ingericht met hoeken en materialen rond het thema en er worden bij bepaalde thema’s zelfs kleine uitstapjes gemaakt om het thema te ervaren. Er wordt veel aandacht besteed aan omgangsvormen van de kinderen met elkaar, zoals samen delen en op je beurt wachten. De taalontwikkeling wordt gestimuleerd en de woordenschat wordt vergroot. Voorbereidend rekenen, zoals vormen, tellen het inzichtelijk maken van wat groter en kleiner inhoud, krijgen de aandacht. Kortom allerlei vaardigheden die een goede start op de basisschool bevorderen.