Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het team bestaat uit ongeveer veertig medewerkers. We werken met leerkrachten en onderwijsondersteuners. Voor het vak bewegingsonderwijs hebben wij een gymdocent. Voor de vakken muziek, culturele vorming en wetenschap & technologie hebben wij gespecialiseerde leerkrachten. Zij hebben een ondersteunende rol in het realiseren van het thematisch onderwijs. Daarnaast hebben we een fulltime conciërge. De interne begeleiders ondersteunen het team onder andere bij het planmatig werken aan passend onderwijs voor elke leerling.
Wij voelen ons verantwoordelijk voor de toekomst van het onderwijs en bieden stageplaatsen aan studenten van de PABO (leerkrachten) en de ALO (gymleerkrachten).
Naast bovenstaande vakken wordt er in de groepen 1/2 ook tijd gereserveerd voor onder andere:
- Kringgesprekken
- Extra muziekmomenten, drama
- Natuur
- Oriëntatie op jezelf en de wereld
- Vieringen van feestdagen
- Het vieren van verjaardagen
- Maandvieringen
- Verkeer
Naast de bovenstaande vakken wordt er in de groepen 3 t/m 8 ook tijd gereserveerd voor onder andere:
- Kringgesprekken
- Extra sportmomenten
- Vieringen van feestdagen
- Het vieren van verjaardagen
- Maandvieringen
- Mediawijsheid
- Burgerschap
Op de Beatrixschool werken we cyclisch en systematisch aan het verbeteren van de kwaliteit en opbrengsten van ons onderwijs. Het gaat om opbrengsten op gebied van de sociaal-emotionele en de cognitieve ontwikkeling op schoolniveau, groepsniveau en individueel niveau. Ons doel is veilig en passend onderwijs bieden gericht op hart, hoofd en handen, waarbij we de leerlingen stimuleren zich naar eigen kunnen te ontplooien en waarbij zij zich gelukkig voelen. Het cognitieve aanbod bieden wij op verschillende niveaus aan.
Plusaanbod
Dit aanbod is gericht op instructie onafhankelijke leerlingen. Zij volgen alleen instructie bij nieuwe onderdelen. Deze leerlingen maken vaak minder opgaven van een doel, zodat er ruimte overblijft in het lesprogramma voor verrijkende opdrachten op allerlei vakgebieden.
Basisaanbod
Dit aanbod is gericht op instructie gevoelige leerlingen. Zij volgen de klassikale instructie en gaan daarna zelfstandig aan het werk. Deze leerlingen volgen het basisprogramma van de groep.
Breedteaanbod
Dit aanbod is gericht op instructie afhankelijke leerlingen. Zij volgen de klassikale instructie en krijgen vervolgens verlengde instructie binnen de klas en/of buiten de klas onder begeleiding van een onderwijsondersteuner.
Diepteaanbod/aangepaste leerroute
Dit aanbod is gericht op instructie afhankelijke leerlingen die naast verlengde instructie van de leerkracht, instructie buiten de groep nodig hebben. Vanaf groep 6 kunnen leerlingen in aanmerking komen voor een diepteaanbod. Bij deze leerlingen is in veel gevallen een psychologisch–didactisch onderzoek afgenomen waaruit blijkt dat de einddoelen van groep 8 niet bereikt gaan worden. Deze leerlingen krijgen een aparte leerroute. De individuele leerroute wordt beschreven in een ontwikkelingsperspectief (OPP).
Als je geïnteresseerd bent in het volledige schoolondersteuningsprofiel, dan is dat op te vragen bij de directie van de school.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Naast de ondersteuning in de groepen op basis van de drie instructieniveaus, vindt er hulp buiten de groep plaats door onderwijsondersteuners. Dit gaat om extra instructie en oefening van lesstof voor leerlingen met een breedteaanbod of voor extra instructie voor leerlingen met een plusaanbod. Daarnaast worden de onderwijsondersteuners ingezet in de groepen, zodat de leerkracht tijd heeft om leerlingen extra individuele aandacht te geven. Externe deskundigen kunnen bij ons op school onder schooltijd leerlingen met een specifieke onderwijsbehoefte begeleiden, zoals begeleiding bij dyslexie of ernstige rekenproblemen.
Met het aanbod voor het jonge kind worden kinderen onder de vier jaar bedoeld. Dit aanbod organiseren wij vanaf schooljaar 2022-2023 door onze samenwerking met Partou. In het pand naast onze school bieden zij van maandag t/m vrijdag peuteropvang aan in de groep 'Piraten'. Het aanbod in deze peutergroep is in overleg met de leerkrachten van de groepen 1/2 van onze school samengesteld. De peuters worden spelenderwijs voorbereid op de overstap naar onze basisschool. Af en toe komen de peuters spelen op het kleuterschoolplein, zodat ze alvast bekend raken met de school en de leerkrachten. De dag na de vierde verjaardag van je kind, start het bij ons op school in groep 1 of in de instroomgroep en volgt dan ons reguliere onderwijsprogramma. De instroomgroep starten wij later in het schooljaar en alleen als de vier kleutergroepen vol zijn. Voor meer informatie: https://www.partou.nl