<a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze school is in 2010 opgericht en staat sinds april 2012 in de nieuwbouwwijk Reitdiep. Doordat er nog steeds gebouwd wordt in de wijk is onze school een groeischool en komen leerlingen niet alleen bij de aanvang van het nieuwe schooljaar bij ons op school, maar ook door het jaar heen. Dat betekent dat we een dynamische organisatie zijn en we voortdurend moeten kijken op welke wijze wij ons onderwijs eigentijds kunnen invullen.
In het schooljaar 2020/2021 starten we met vijf kleutergroepen 1/2, drie groepen 3, twee groepen 4, twee groepen 5, twee groepen 6, één groep 7 en drie groepen 7/8. De groepen 1 t/m 5 verblijven op de hoofdlocatie en de groepen 6 t/m 8 op de dependance. De lessen worden algemeen in de groep aangeboden aan de leerlingen. In de groepen 6,7 en 8 krijgen leerlingen groepsoverstijgende activiteiten aangeboden.
Op OBS Meander zijn medewerkers, naast hun rol als leerkracht, ook verantwoordelijk voor een bepaald vakgebied. Dit vak geven de leerkrachten aan de verschillende groepen binnen de unit. Leerkrachten zijn of worden geschoold voor dit specifieke vak en hebben er veel affiniteit mee. De verschillende vakgebieden die door specialisten worden gegeven zijn: Engels, wetenschap & techniek, theater (drama), bewegingsonderwijs en muziek.
De groepen 1/2 gebruiken de methodes als bronnenboek om hun projectonderwijs vorm te kunnen geven en de daarbij beoogde doelen te behalen.
Onze school biedt diverse vakken aan en gebruikt daarbij verschillende methodes en toetsen. Gelet op de kerndoelen, gaan we ervan uit dat de methodes die we gebruiken dekkend zijn voor de kerndoelen. We gebruiken de methodes integraal, maar vullen wel aan waar we dat nodig vinden. Daardoor borgen we dat we de kerndoelen ook daadwerkelijk behalen. Hetzelfde geldt voor de referentieniveaus. Ons uitgangspunt is, dat we de referentieniveaus realiseren door het gebruik van de gekozen methodes en gevalideerde toetsen. (Cito)