Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Indien ouders/verzorgers vragen hebben of iets willen bespreken met de leerkracht, is dit op afspraak altijd mogelijk. Het verzoek is om vooraf, bij voorkeur per e-mail, een afspraak met de desbetreffende leerkracht te maken. Voor dringende zaken die geen uitstel kunnen vergen, kunnen ouders/verzorgers altijd bij de directeur van de Prinses Julianaschool terecht, dus ook tijdens schooluren. Daarnaast kunnen ouders/verzorgers natuurlijk ook, eveneens bij voorkeur per e-mail, een afspraak maken met de directeur om bepaalde zaken te bespreken en/of vragen te stellen.
Voor kinderen met een arrangement voor extra ondersteuning zijn er periodieke voortgangsgesprekken met de ouders/verzorgers over de vorderingen die gemaakt zijn. Bij deze gesprekken is de eigen groepsleerkracht aanwezig en afhankelijk van de onderwijs- of ondersteuningsbehoefte de IB-er of externe hulpverlener. Hier wordt ook besproken hoe verdere voortgang bewerkstelligd kan worden. Ook hierbij is de inbreng van ouders/verzorgers en hun participatie van groot belang.
We zijn een Vreedzame School. Dit is een compleet programma voor basisscholen voor sociale competentie en democratisch burgerschap. Het beschouwt de klas en de school als een leefgemeenschap, waarin kinderen zich gehoord en gezien voelen, een stem krijgen, en waarin kinderen leren om samen beslissingen te nemen en conflicten op te lossen. Kinderen voelen zich verantwoordelijk voor elkaar en voor de gemeenschap, en staan open voor de verschillen tussen mensen. De vijf gouden regels zijn:
- We zorgen er samen voor dat iedereen zich veilig en prettig voelt.
- We waarderen dat iedereen anders is, iedereen is even belangrijk.
- We werken aan zelfcontrole en rust in de school.
- We zorgen voor de spullen in en om de school.
- We lossen conflicten en problemen samen op.
Meldcode
Als wij een vermoeden hebben dat een leerling mogelijk slachtoffer is van huiselijk geweld en/of kindermishandeling dan handelen wij zoals beschreven staat in de ‘Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling’. Deze meldcode beschrijft in vijf stappen wat een school kan doen, zoals het aangaan van gesprek met ouders t/m het inschakelen van hulpverlening. De meldcode ligt ter inzage op de scholen.