Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Voor kinderen in de kleuterleeftijd is spelen een van de belangrijkste manieren om zich te ontwikkelen en om te leren. Spelen is zó belangrijk dat het niet alleen een middel of een manier van bezig zijn is, maar ook een doel. Kunnen en willen spelen is immers een voorwaarde voor alle ontwikkelingsprocessen.
In het begin van het basisonderwijs staat deze basisontwikkeling centraal. Basisontwikkeling is niet aan vakgebieden gebonden, maar gaat er eigenlijk aan vooraf. Daarna verschuift het accent naar kennis en vaardigheden, zoals bijvoorbeeld rekenen en taal/lezen en zaakvakken onderwijs.
We starten de dag altijd samen in de kring. Soms met een groepsgesprek, soms met een talent en soms met muziek.
In de ochtend werken we vervolgens voornamelijk aan de kernvakken (taal, rekenen, lezen).
In de middag komen de andere vakken en de talenturen aan bod. Twee keer in de week is er een talentuur, waarin leerlingen de ene keer mogen kiezen en de andere keer een talentdoos krijgen toegewezen. Nieuwsgierig? Kom vooral eens langs.
Onze school is er voor alle leerlingen uit de regio. Wij hebben hierbij aandacht voor alle talenten.
Sterke punten in onze ondersteuning
- Talentgedreven onderwijs; kinderen leren hun talenten ontdekken, benutten en ontwikkelen.
- Differentiatie in de basisvaardigheden
- Intensieve samenwerking binnen het IKC tussen opvang, onderwijs en ondersteuning
Het schoolondersteuningsprofiel beschrijft hoe wij vormgeven aan de basisondersteuning en welke extra ondersteuning we bieden. Het schoolondersteuningsprofiel is onderdeel van een breder kader met de overkoepelende term passend onderwijs.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Meer- en hoogbegaafdheid structureel integreren in het onderwijsaanbod in de klas
Zicht op ontwikkeling: lange en korte zorgcyclus doorontwikkelen (functioneel en efficiënt)
Meer intervisiemomenten over leerlingen met het team.
In ons IKC werken we met een inhoudelijk doorgaande lijn. Zo werken onderwijs en opvang samen aan dezelfde inhoudelijk lijn, doen we activiteiten en feesten samen en is er een warme overdracht bij de start op school.