CIKC De Morgenster

Fazant 6 8281 GK Genemuiden

  • Elk kind is een levende steen met een eigen kleur. Samen bouwen we aan een toekomst met de Heere God als Fundament.
  • Kunstwerk gemaakt door leerlingen en ouders ter gelegenheid van het 100-jarig bestaan van de hervormde scholen in Genemuiden
  • Voor kinderen van 0 t/m 12 jaar christelijk(e) kinder-, peuter-, buitenschoolse opvang en basisonderwijs onder 1 dak.
  • We onderwijzen Bijbelse waarden en normen aan peutergroep en kinderopvang.

Het team

Toelichting van de school

Het personeel van de school bestaat uit een gemêleerd gezelschap met een gevarieerde leeftijdsopbouw met passie voor goed onderwijs. Er is veel ervaring aanwezig in het team. Op het kindcentrum De Morgenster werken 16 groepsleerkrachten, 6 onderwijsassistenten, 2 extra begeleiders, 10 pedagogische medewerkers, 1 intern begeleider, 1 adjunct-directeur en 1 directeur. 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij vervanging wordt een invaller uit de gezamenlijke (bovenschoolse) invalpoule gezocht en benaderd.

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

In de leerjaren 1 en 2 worden de volgende lessen aan de kinderen aangeboden:

Groep 1

  • Bijbelse geschiedenis
  • taal
  • wereldoriëntatie
  • rekenen
  • spel en beweging
  • muziek
  • Engels
  • sociaal emotionele ontwikkeling

Groep 2

  • Bijbelse geschiedenis
  • taal
  • Nederlandse woordenschat
  • technisch lezen
  • schrijven
  • wereldoriëntatie
  • rekenen
  • bewegingsonderwijs
  • muziek
  • Engels
  • sociaal emotionele ontwikkeling
  • crea
  • verkeer

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Als school willen we ruimte bieden aan specifieke talenten van kinderen. De ambitie vande school is daarbij als volgt te omschrijven:

Het is onze uitdaging om zoveel mogelijk kinderen uit de buurt een passende onderwijsplek te geven binnen de mogelijkheden van de leerling, de groep en het team. Ten aanzien van passend onderwijs willen we vooral preventief werken en doen we een uiterste poging om alle kinderen op te vangen binnen de school vanuit een realistisch perspectief. Aandachtspunten hierbij zijn het welbevinden van de leerling, van de groep en van het team, de ouderbetrokkenheid, de beschikbare deskundigheid en de middelen.

Indien er behoefte is aan extra specialisme is deze op te vragen bij de verschillende instanties. De lijntjes zijn kort.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

We zetten de huidige aanpak voort en bouwen deze uit. Wat betreft extra ondersteuning willen we vooral ook 'normaliseren' in plaats van 'anticiperen'. We kijken samen met andere partijen (gemeente, hulpverlening etc.) naar wat we preventief kunnen doen. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

We geven onderwijs en opvang op maat, gericht op de leer- en ontwikkelbehoeften van ieder kind. We willen elkaar inspireren en gaan voor kwaliteit. Dit betekent concreet:

  • Onze CIKC’s zijn plekken waar kinderen vanaf nul jaar leren, spelen, ontdekken en zich ontwikkelen.
  • We bieden opvang en onderwijs dat divers en uitdagend is. Leren moet betekenisvol en zinvol zijn.       
  • We werken samen aan de brede doorgaande ontwikkeling van ieder kind, afgestemd op de behoeften van ieder kind. Kinderen worden daarbij steeds meer eigenaar van hun eigen leerproces en ontwikkeling.
  • Ons (zorg)aanbod, ons pedagogisch klimaat en onze communicatie naar ouders(s)/verzorger(s) zijn eenduidig en helder.
  • Er is een goede samenwerking met ouder(s)/verzorger(s). Er is belangstelling voor de thuissituatie en we verwachten betrokkenheid van thuis.   
  • We creëren in grote lijnen een eenheid tussen onze CIKC’s.

Terug naar boven