Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In de leerjaren 1 en 2 worden de volgende lessen aan de kinderen aangeboden:
Groep 1
- Bijbelse geschiedenis
- taal
- wereldoriëntatie
- rekenen
- spel en beweging
- muziek
- Engels
- sociaal emotionele ontwikkeling
Groep 2
- Bijbelse geschiedenis
- taal
- Nederlandse woordenschat
- technisch lezen
- schrijven
- wereldoriëntatie
- rekenen
- bewegingsonderwijs
- muziek
- Engels
- sociaal emotionele ontwikkeling
- crea
- verkeer
Als school willen we ruimte bieden aan specifieke talenten van kinderen. De ambitie vande school is daarbij als volgt te omschrijven:
Het is onze uitdaging om zoveel mogelijk kinderen uit de buurt een passende onderwijsplek te geven binnen de mogelijkheden van de leerling, de groep en het team. Ten aanzien van passend onderwijs willen we vooral preventief werken en doen we een uiterste poging om alle kinderen op te vangen binnen de school vanuit een realistisch perspectief. Aandachtspunten hierbij zijn het welbevinden van de leerling, van de groep en van het team, de ouderbetrokkenheid, de beschikbare deskundigheid en de middelen.
Indien er behoefte is aan extra specialisme is deze op te vragen bij de verschillende instanties. De lijntjes zijn kort.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We zetten de huidige aanpak voort en bouwen deze uit. Wat betreft extra ondersteuning willen we vooral ook 'normaliseren' in plaats van 'anticiperen'. We kijken samen met andere partijen (gemeente, hulpverlening etc.) naar wat we preventief kunnen doen.
We geven onderwijs en opvang op maat, gericht op de leer- en ontwikkelbehoeften van ieder kind. We willen elkaar inspireren en gaan voor kwaliteit. Dit betekent concreet:
- Onze CIKC’s zijn plekken waar kinderen vanaf nul jaar leren, spelen, ontdekken en zich ontwikkelen.
- We bieden opvang en onderwijs dat divers en uitdagend is. Leren moet betekenisvol en zinvol zijn.
- We werken samen aan de brede doorgaande ontwikkeling van ieder kind, afgestemd op de behoeften van ieder kind. Kinderen worden daarbij steeds meer eigenaar van hun eigen leerproces en ontwikkeling.
- Ons (zorg)aanbod, ons pedagogisch klimaat en onze communicatie naar ouders(s)/verzorger(s) zijn eenduidig en helder.
- Er is een goede samenwerking met ouder(s)/verzorger(s). Er is belangstelling voor de thuissituatie en we verwachten betrokkenheid van thuis.
- We creëren in grote lijnen een eenheid tussen onze CIKC’s.