Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op de Jan Harmenshof werken gemotiveerde leerkrachten, vier onderwijsassistenten, een conciërge, een Intern Begeleider en een directeur. Het team is divers qua samenstelling, ervaring en deskundigheid. Alle leerkrachten zijn volledig bevoegd en hebben daarnaast diverse opleidingen gevolgd. Zo zijn alle leerkrachten opgeleid als gecertificeerd Kanjer-leerkracht. Professionalisering op diverse terreinen heeft veel aandacht binnen de school. Voorbeelden zijn: Engels, hoog- en meerbegaafdheid, gedrag, rekenen, lezen (leescoördinator), cultuur, ICT.
De kleuters werken thematisch vanuit de methode Kleuterplein. Binnen deze thema's wordt er gezorgd dat de voorbereiding op geletterdheid en gecijferdheid wordt aangeboden, maar ook de motorische ontwikkeling, de sociale vaardigheden uit de Kanjertraining en het aanleren van de Engelse taal.
De vermelde uren zijn een indicator en kunnen per groep, per week en per periode van het schooljaar fluctueren.
Onze school biedt ondersteuning aan leerlingen die wat meer begeleiding nodig hebben bij het reguliere leerproces. Daarnaast is er specifieke begeleiding voor meer-en hoogbegaafde leerlingen, onder andere middels onze plusklas. Het SOP uit 2018 is nog altijd in de basis leidend, tot het moment dat BEPO met een herziening van de richtlijnen komt.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
n.v.t. op dit moment
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.