OBS D'n Bogerd

Glorie Van Holland 30 4191 DN Geldermalsen

Schoolfoto van OBS D'n Bogerd

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij verlof van een leerkracht wordt de vervanging zo veel mogelijk binnen het eigen team geregeld. Indien mogelijk ruilen leerkrachten hun werkdag of parttimers werken extra. Als dat niet mogelijk is, wordt er een invalleerkracht ingehuurd via onze invalpool. Als er ook geen invalleerkrachten meer beschikbaar zijn, worden er soms groepen bij elkaar gezet. Alleen in uiterste noodzaak wordt er een groep naar huis gestuurd.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op obs D'n Bogerd werken de leerlingen in combinatiegroepen. Voor leerlingen die dit nodig hebben, werken we groepsdoorbrekend. Er wordt dan gekeken op welk niveau je les krijgt voor een vak. Het kan zijn dat een leerling uit groep 5 met rekenen meedoet met groep 4 en met spelling bij de leerlingen van groep 6. Er wordt zoveel mogelijk onderwijs op maat gegeven.



Elke dag werken wij op D’n Bogerd hard om samen in ontwikkeling te zijn en hebben we onze slogan centraal staan:Trots op jou, samen de uitdaging aan! Na acht jaar basisonderwijs willen wij dat onze leerlingen kunnen zeggen dat ze trots zijn op zichzelf en wat ze hebben bereikt!



 


Klasindeling

  • Combinatiegroepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Op onze school hebben we een vijf gelijke dagen rooster. Alle groepen gaan vijf dagen per week van 8.30-14.00 uur naar school.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Op onze school hebben we een vijf gelijke dagen rooster. Alle groepen gaan vijf dagen per week van 8.30-14.00 uur naar school.
Er wordt op onze school veel lestijd besteedt aan de basisvakken: rekenen, taal/ spelling en lezen/ begrijpend lezen. Natuurlijk is er ook tijd voor andere vakken, zoals: bewegingsonderwijs, creatieve vakken, sociaal emotioneel leren en burgerschap. De lestijd die op een dag over blijft, wordt ingevuld met werk waar de leerling nog extra mee kan oefenen. Engels en verkeer worden in afwisselende periodes gegeven.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Wij zorgen er met ons team voor dat onze leerlingen de onderwijsondersteuning krijgen die zij nodig hebben om zich zo goed mogelijk te kunnen ontwikkelen en daarbij de kerndoelen van het basisonderwijs behalen. Dit doen we in samenspraak met de ouders en/of verzorgers. Pas als de hulpvraag van de leerling de mogelijkheden van onze school aantoonbaar te boven gaat, zoeken we naar een andere meer passende onderwijsplek voor deze leerling. We werken hiervoor optimaal samen met de andere basisscholen en de scholen voor speciaal (basis)onderwijs in het samenwerkingsverband. Door intensief samen te werken zorgen we ervoor dat elke leerling zo thuisnabij mogelijk de onderwijsondersteuning krijgt die zij of hij nodig heeft. In onze school bieden wij de leerlingen de onderwijsondersteuning die zij nodig hebben om te leren en zich goed te kunnen ontwikkelen. De onderwijsondersteuning is erop gericht dat elke leerling zich in een ononderbroken proces kan ontwikkelen en daarbij de kerndoelen van het basisonderwijs behaalt. Wij doen veel in onze school om de leerlingen passend onderwijs te geven. Wij beschikken over diverse mogelijkheden om extra ondersteuning te geven aan de leerlingen die dit nodig hebben. Sommige leerlingen hebben hele specialistische ondersteuning nodig vanuit (zeer) specifieke onderwijsbehoeften. Hier gaan wij samen op zoek naar een passende oplossing voor het kind.


Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Schoolambities:

-Leerkrachten optimaliseren de kwaliteit van de instructies door middel van EDI (Expliciete Directie Instructie). Hier volgen alle teamleden scholing voor.

- Alle medewerkers nemen deel aan collegiale consultaties.

-Leerkrachten krijgen scholing op het gebied van begrijpend luisteren, begrijpend lezen en woordenschat

-Verder doorontwikkelen onderwijs op maat voor leerlingen boven en onder het gemiddelde niveau.

-Vanaf januari 2025 hopen we dat er een brugfunctionaris op onze school werkt.
De brugfunctionaris slaat een brug tussen school, kind en gezin en zorgt ervoor dat kinderen mee kunnen blijven doen en hun talenten kunnen ontwikkelen. Dit draagt het bij aan gelijke kansen voor ieder kind.

 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven