Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Er wordt gewerkt met 4 basisgroepen (1-2, 3-4, 5-6 en 7-8). De schooldag wordt gestart en geëindigd in de basisgroepen. Bovendien vinden gedurende de dag in de basisgroep een aantal activiteiten plaats: gym, buitenspelen, eten, sociale vaardigheidstraining, enz.
Het is mogelijk dat een leerling een aangepast programma volgt. Voor de extra begeleiding kunnen we, naast de groepsleerkracht, een onderwijsassistent inzetten.Op basis van overleg binnen het schoolteam wordt de groepsverdeling jaarlijks vastgesteld.
Er is een basis voor de verdeling van onderwijstijd, de verdeling van de lesuren over de week.
Toch is het mogelijk om op basis van toetsanalyses, zowel individueel als op groepsniveau, af te wijken van deze tabel. Soms vragen de leerresultaten om extra aandacht voor een vakgebied, waardoor de verhoudingen van de tabel anders komen te liggen.
Samenwerkingsverband
Zorgen dat alle leerlingen in onze regio de onderwijsondersteuning krijgen die ze nodig hebben: dat heet passend onderwijs. Om deze ondersteuning zo goed mogelijk te organiseren werken onze scholen samen met alle andere scholen voor primair en voortgezet onderwijs in de gemeenten Aa en Hunze, Assen, Midden-Drenthe en Tynaarlo. Dit doen we binnen het Samenwerkingsverband Noord- en Midden-Drenthe. In passend onderwijs heeft iedereen een rol: het schoolbestuur, de leerkrachten en andere professionals, ouders, (jeugd) zorgpartners gemeenten en het samenwerkingsverband. Hoe dit is geregeld en welke afspraken hiervoor gemaakt zijn, leest u op de website van het?Samenwerkingsverband Noord- en Midden-Drenthe.
Sponsoring
Bij sponsoring geeft een sponsorgeld, goederen of diensten aan een school in ruil voor een tegenprestatie. Als tegenprestatie kan de school bijvoorbeeld de sponsor vermelden in de schoolkrant of schoolgids of een spandoek bij de sportdag. Zonder tegenprestatie is er geen sprake van sponsoring, maar van een schenking. Er zijn wettelijke voorwaarden voor sponsoring in het basisonderwijs en voortgezet onderwijs. Als scholen bijdragen van sponsors aannemen, gebeurt dat zorgvuldig. Sponsoring mag het onderwijsproces niet beïnvloeden en de belangen van leerlingen niet schaden. Een sponsor mag geen misbruik maken van onwetendheid of goedgelovigheid van leerlingen. Sponsoring kan alleen met instemming van de medezeggenschapsraad (MR). Aan het begin van het schooljaar wordt de MR hierin gekend. Het sponsorbeleid wordt door de school toegelicht in het schoolplan en in de schoolgids. In enkele gevallen is sponsoring uit den boze omdat de onafhankelijkheid van de school niet in het geding mag komen. Het spreekt haast vanzelf dat sponsoring meestal gepaard gaat met reclame-uitingen en vanuit dat oogpunt gaan we als school uiterst omzichtig met dit onderwerp om. Voor een beslissing over sponsoring dient een breed draagvlak te bestaan, niet alleen binnen de school maar ook bij een ieder die bij de school betrokken is.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We kijken naar het specialisme van onze individuele teamleden. Indien noodzakelijk wordt scholing gevolgd. Het Schoolondersteuningsprofiel is daarin leidend.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.