Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het grootste deel van de week zitten de kinderen met hun eigen jaargroep bij hun eigen leerkracht(en).
In de groepen 1 en 2 wordt het meeste onderwijs spelenderwijs aangeboden. Spelen=leren.
Positieve visie op leren en ontwikkeling
“Wie de jeugd heeft, heeft de toekomst’ Hieruit spreekt een positieve en optimistische kijk op de ontwikkeling van kinderen. In Passend Onderwijs is het essentieel dat goede leerlingenzorg gebaseerd is op een optimistische en positieve manier van kijken naar en praten over kinderen. Niet denken in tekortkomingen, maar een rotsvast vertrouwen in de mogelijkheden en kansen van kinderen helpt de kinderen met speciale onderwijsbehoeften vooruit. Niet het repareren van gebreken, maar het proactief zoeken naar antwoorden op de uitdagingen die kinderen ons stellen, moet centraal staan in ons zorgbeleid. Dit geldt op alle niveaus binnen de Zeeluwe, ons samenwerkingsverband, de scholen en in de interactie tussen leerkrachten en kinderen.
Zorg naar het kind “Geen kind de wijk of het dorp uit” Hiermee spreken we de ambitie uit dat we onze zorg zo willen organiseren dat kinderen thuis nabij onderwijs kunnen krijgen. We realiseren ons dat we hiermee de lat hoog leggen en in sommige gevallen te hoog. Toch denken wij door het inrichten van allerlei vormen van “breedtezorg” meer kinderen thuis nabij opgevangen kunnen worden.
Peuterspeelzaal "De Blokkendoos" onderdeel van KINTIN is in onze school gehuisvest. Er is sprake van een goede samenwerking. Ook met andere peuterspeelzalen en kinderdagverblijven is een nauwe overdracht van de leerlingen die naar de Ireneschool komen.