Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De organisatie van de school bestaat uit vier sociale groepen, gegroepeerd op leeftijd.
Deze groepen worden door vaste leerkrachten begeleid.Het onderwijs van een aantal vakgebieden wordt op niveau aangeboden door de vaste leerkracht en een onderwijsassistent. De ondersteuning door de onderwijsassistent gebeurt individueel of in kleinere instructiegroepen.
Verder werken de leerlingen zelfstandig aan hun (digitale)weektaak. De middagen is er thematisch onderwijs middels het 'Topondernemers'.
Doelgroepen die ondersteuning in de school krijgen zijn:
- Leerlingen met chronische ziekte of fysieke handicap (binnen onze grenzen);
- Leerlingen met een lager dan gemiddeld IQ;
- Leerlingen met autisme spectrum stoornis (ASS), geen non-communicatieve leerlingen;
- Leerlingen met sociaal zwakke achtergrond.
- Leerlingen met een taalontwikkelingsstoornis (TOS)
- Leerlingen die meer- en hoogbegaafd zijn.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De komende jaren gaan wij werken aan het verbeteren van onze didactiek, zodat we nog beter leren aansluiten bij wat onze leerlingen nodig hebben. Verder willen we vooral behouden wat we al doen. Op onze school hebben we een breed ondersteuningsaanbod, dit willen we blijven bieden.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.