Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In deze groepen richten we ons vooral op het spelend leren en volgen we de ontwikkeling van het individuele kind. Spelenderwijs worden kinderen gevoelig gemaakt voor letters, woorden en getalbegrip. Doordat ze samen verhalen lezen, praten over letters en woorden, wordt de taalgevoeligheid bevorderd en de woordenschat vergroot. Dit gebeurt door veel visueel materiaal te gebruiken. Er wordt gewerkt met een beredeneerd aanbod vanuit groepsplannen. Door deze aanpak, die ondersteund wordt door moderne methodes en materialen, leren de kinderen op een natuurlijke speelse manier zich de noodzakelijke vaardigheden en begrippen eigen te maken. We remmen kinderen niet in hun ontwikkeling maar stimuleren ze juist.