Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle speciaal onderwijs scholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar verblijfsjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar verblijfsjaar en naar leeftijd. Het verblijfsjaar is het totaal aantal jaren dat de leerling op het speciaal onderwijs zit. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
In de bijlage vindt u de 'Meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling' die geldt voor alle Openbare Scholen van de gemeente Emmen.
De Thriantaschool maakt geen gebruik van sponsoring.
Schoolvoorbereidende groep en onderwijs-zorggroep in de school.
Het komende schooljaar maakt KDC de Vuurtoren gebruik van 1 lokaal m.b.t. een schoolvoorbereidende groep. Hierin zitten kinderen met een ontwikkelingsachterstand, waarbij het nog niet duidelijk is welke vorm van onderwijs het beste bij hun ontwikkelingsniveau aansluit. Over en weer zijn er goede contacten met de collega's van de Thriantaschool. In de toekomst willen we graag nauw blijven samenwerken en denken in mogelijkheden.
Vorig schooljaar is de Thriantaschool gestart met een onderwijszorggroep binnen de Thriantaschool. Hierin wordt onderwijs geboden in een relatief kleine groep (maximaal 6 leerlingen), waarbij er, naast een vaste leerkracht, continue begeleiding wordt geboden door een zorg-/hulpverlener. De leerkracht kan zich zodoende richten op het didactische – en leerproces, waarnaast de zorg-/hulpverlener zich kan richten op de sociaal-emotionele en adaptieve ontwikkeling van de leerlingen.