Hervormde basisschool Boaz-Jachin

Ds. Kalshovenweg 15 8075 AE Elspeet

  • Een prachtig gerestaureerd gebouw uitgerust met een klimaatsysteem en omtuind door een groen plein.
  • Een zandbak met schaduwdoek en een voorziening met water.
  • Een open en toegankelijk klauterrek met een zandbed als ondergrond.
  • Kleine voetbalveldjes waarin kinderen in kleine groepjes voetballen. Hiermee realiseren we optimaal bewegen.
  • Een gastvrij onthaal in een lichte school met natuurkleuren en veel glas.

Het team

Toelichting van de school

Het team van de Boaz Jachinschool is een jong team, waarvan de gemiddelde leeftijd ruim onder het landelijk gemiddelde ligt. Dit enthousiaste team gaat voor kwalitatief goed onderwijs en werkt hier planmatig op basis van een gedeeld strategisch beleidsplan. Diverse teamleden hebben een post-HBO opleiding gevolgd, waaronder Master-SEN en bouwcoördinatie. 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Leerkrachten kunnen verlof krijgen voor bijzondere gebeurtenissen of afwezig zijn door ziekte. Om afwezige leerkrachten te vervangen, heeft het bestuur van de school extra middelen vrijgemaakt om leerkrachten binnen ons team in te zetten. Hiervoor zijn extra FTE's in de bezetting opgenomen. Deze leerkrachten hebben een grote mate van beschikbaarheid om in onvoorziene omstandigheden in te vallen en zijn bekend bij de kinderen. Bovendien hebben deze leerkrachten ervaring in vrijwel alle groepen, waardoor er een maximale flexibiliteit is.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

In het kleuteronderwijs werken we ontwikkelingsgericht: kinderen leren door spel en van elkaar. Diverse leerdoelen tijdens werklessen en spellessen worden in samenhang aangeboden. Bovenstaande indeling is een richtlijn.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

De onderwijstijd is een richtlijn. In de praktijk loopt het aanbod door elkaar heen. Wereldoriëntatie krijgt bijvoorbeeld tijdens de begrijpend leeslessen veel aandacht.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De Boaz Jachinschool hecht veel waarde aan een goede leerlingenzorg. In de eerste plaats is leerlingenzorg een thema dat om maatwerk vraagt. Als uw kind een bijzondere zorgbehoefte heeft, doet de school er alles aan om met u persoonlijk in gesprek te gaan en in kaart te brengen wat uw kind nodig heeft. In een overzicht zorgaanbod op onze website treft u een kort en eenvoudig overzicht aan hoe de leerlingenzorg op onze school is ingericht. De leerlingenzorg kent drie fasen van verdieping die in dit document zichtbaar zijn gemaakt. Allereerst is er reguliere zorg (in de groep). Als deze zorg onvoldoende blijkt, kan de leerkracht hulp inroepen van de intern begeleider en eventueel externe partners. Leerlingenzorg kent ook grenzen. Sommige kinderen hebben heel bijzondere zorgbehoeften. Wij gaan altijd met ouders in gesprek over de mogelijkheden.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

De school oriënteert zich op mogelijkheden om beter talentgericht onderwijs te geven. In het schoolplan 23-27 zijn hiervoor concrete acties opgesteld. Talentgericht onderwijs biedt mogelijk ook een kans om ons onderwijs inclusiever in te richten.


Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

In samenwerking met Peuterspeelzaal 'Vrij Spel' maken we gebruik van de methode 'Doe meer met Bas'. Voorafgaand aan de overstap van de PSZ naar onze school vindt er een warme overdracht plaats. Hierin overleggen leidsters van de PSZ met onze leerkrachten over de specifieke onderwijsbehoeften van de kinderen, zodat we direct op specifieke zorgbehoeften kunnen inspelen.

Terug naar boven