Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In het kleuteronderwijs werken we ontwikkelingsgericht: kinderen leren door spel en van elkaar. Diverse leerdoelen tijdens werklessen en spellessen worden in samenhang aangeboden. Bovenstaande indeling is een richtlijn.
De onderwijstijd is een richtlijn. In de praktijk loopt het aanbod door elkaar heen. Wereldoriëntatie krijgt bijvoorbeeld tijdens de begrijpend leeslessen veel aandacht.
De Boaz Jachinschool hecht veel waarde aan een goede leerlingenzorg. In de eerste plaats is leerlingenzorg een thema dat om maatwerk vraagt. Als uw kind een bijzondere zorgbehoefte heeft, doet de school er alles aan om met u persoonlijk in gesprek te gaan en in kaart te brengen wat uw kind nodig heeft. In een overzicht zorgaanbod op onze website treft u een kort en eenvoudig overzicht aan hoe de leerlingenzorg op onze school is ingericht. De leerlingenzorg kent drie fasen van verdieping die in dit document zichtbaar zijn gemaakt. Allereerst is er reguliere zorg (in de groep). Als deze zorg onvoldoende blijkt, kan de leerkracht hulp inroepen van de intern begeleider en eventueel externe partners. Leerlingenzorg kent ook grenzen. Sommige kinderen hebben heel bijzondere zorgbehoeften. Wij gaan altijd met ouders in gesprek over de mogelijkheden.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De school oriënteert zich op mogelijkheden om beter talentgericht onderwijs te geven. In het schoolplan 23-27 zijn hiervoor concrete acties opgesteld. Talentgericht onderwijs biedt mogelijk ook een kans om ons onderwijs inclusiever in te richten.
In samenwerking met Peuterspeelzaal 'Vrij Spel' maken we gebruik van de methode 'Doe meer met Bas'. Voorafgaand aan de overstap van de PSZ naar onze school vindt er een warme overdracht plaats. Hierin overleggen leidsters van de PSZ met onze leerkrachten over de specifieke onderwijsbehoeften van de kinderen, zodat we direct op specifieke zorgbehoeften kunnen inspelen.