Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Aan de school is een vakleerkracht gymnastiek verbonden. Deze verzorgt één keer per week de lessen lichamelijk opvoeding. Daarnaast organiseert zij op de woensdagmiddagen diverse (sport)activiteiten/ modules voor de leerlingen van onze school. Hierbij wordt kennisgemaakt met sporten, die niet direct in Egmond aan Zee worden aangeboden.
Verder is één van de leerkrachten opgeleid voor het vak MRT (motorische remedial teaching)
Dit schooljaar hebben we daarnaast ook een vakleerkracht muziek en een vakleerkracht handvaardigheid. Zij geven les aan alle groepen.
De school is kleinschalig van aard. Hierdoor werken wij regelmatig met combinatiegroepen. Binnen deze groep krijgt ieder leerjaar de voor dat jaar geldende leerstof aangeboden, op verschillende instructie niveaus (regulier, verkorte of verlengde instructie). Op de Driemaster wordt vaak gemonitord of de leerlingen de gestelde doelen bereiken. Zo worden de leerlingen op het juiste (leer)niveau ingedeeld.
We noemen onszelf een klassiek moderne school. We hechten n.l. veel waarde aan de instructie van de leerkracht. Hij/ zijn kent de leerlingen en kan de instructie toesnijden op het niveau van de leerling(en) Deze instructies zijn daarom wel gezamenlijk; de verwerking is individueel en gedifferentieerd. De leerkracht(en) maken gebruik van moderne materialen en hulpmiddelen (denk aan o.a. touchscreens, ipads)
Enkele jaren geleden zijn we ook gestart met een vorm van gepersonaliseerd leren (mbv tablets vanaf groep 5), waardoor er nog beter ingespeeld kan worden op het individuele niveau van de leerling.
De school is goed toegerust om leerlingen met extra ondersteuningsbehoefte te bedienen. Niet alleen op taal-, reken- of leergebied, maar ook sociaal-emotioneel.
De Driemaster is al jaren een SchoolJudo school. Dit betekent dat er naast fysieke judolessen ook aandacht is voor de achterliggende waarden: vertrouwen, samenwerken, respect, beheersing, weerbaarheid, discipline, maar vooral plezier.
Deze waarden komen bij toerbeurt elke dag aan bod in onze sociaal-emotionele methode HiRo. Het pedagogisch klimaat op de Driemaster is goed. Veel aandacht voor elkaar; samen zijn we de school. HiRo is een goede aanvulling op onze visie op kinderen.