Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Bij kleuters verlopen de activiteiten vaak integraal. Taal- en rekenactiviteiten worden voortgezet tijdens de spel-/werkles.
Deze onderwijstijden zijn gemiddelden. Mocht in een groep bijvoorbeeld het rekenonderwijs goed scoren en het taalonderwijs minder goed, wordt ervoor gekozen om in verhouding meer tijd te spenderen aan taal. Dit is groepsafhankelijk en soms zelfs leerling-afhankelijk.