Basisschool Patricius

Hubertusstraat 1 6102 AS Echt

  • Schoolfoto van Basisschool Patricius
  • Schoolfoto van Basisschool Patricius
  • Schoolfoto van Basisschool Patricius
  • Schoolfoto van Basisschool Patricius

Het team

Toelichting van de school

Ons team bestaat uit een aantal medewerkers met diverse functies.
Elk individu vormt een belangrijke schakel in onze organisatie.

In schooljaar 2023-2024 kennen wij bij aanvang van het schooljaar de volgende organisatie met bijbehorende werkdagen: 

Groep 1-2 A: Ingeborg Brouwers
Groep 1-2 B: Petra Roubroeks
Groep 1-2 C: Marlou Killaars, Wenny Seerden
Groep 3 A: Nancy Stakenborg, Claire Hilbrink
Groep 3 B: Inge Hamers, Daan Henningheim
Groep 4: Luc Stalmeijer, (afwisselend Judith van Kessel/Kim Hoorens)
Groep 5: Rico Snijkers 
Groep 5-6: Katja Vrancken, Daan Henningheim
Groep 6: Hans Vossenberg
Groep 7-8 A: Thom Niens 
Groep 7-8 B: Sabrina Mestrum, Annet Cremers
Groep 7-8 C: Tim Sparla, Simone Verstraeten
Groep 8 Op de Slek: Henrike Leunissen

Leerkrachtondersteuners / onderwijsassistent:
Laura Verheijden 
Inge Meuris
Shaunie Cox
Dustin Caris

Vakleerkracht gym: Simone Verstraeten (op donderdag)

Conciërge: Bert Ramaekers

Administratief medewerkster: Rigette Munnecom

Het management team (MT) bestaat uit de directeur en de intern begeleiders.
Intern begeleiders: Kim Hoorens en Judith van Kessel
Directeur: Marjo van Ool

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Vervanging: Wanneer een leerkracht, bijvoorbeeld door ziekte, afwezig is, zal de directeur trachten voor een vervanger te zorgen. Hierbij wordt de directeur ondersteund door de vervangersmanager. Voor informatie met betrekking tot vervangingen verwijzen wij naar het vervangingsbeleid schoolbesturen Midden-Limburg op de website van Wijzers in Onderwijs: https://www.wijzersinonderwijs.nl Wanneer een afwezigheid een langere periode gaat duren, worden de ouders hierover geïnformeerd via ParentCom (BasisOnline Ouderportaal).

Verlof: In de CAO Onderwijs is geregeld onder welke voorwaarden iemand verlof krijgt. Denk hierbij aan jubilea, huwelijk, overlijden, bezoek specialist, zwangerschapsverlof, e.d.
Ouderschapsverlof: Het onderwijs kent de regeling ouderschapsverlof. Dat betekent dat een leerkracht vrijwillig gedurende een bepaalde tijd betaald en/of onbetaald verlof kan nemen. De regeling hiervoor is wettelijk vastgelegd.

Professionalisering: Vanwege het snel veranderende onderwijs is het noodzakelijk dat leerkrachten “bijblijven” in hun vak en dat ze zich bijscholen. Scholing kan plaatsvinden op zowel teamniveau of individueel niveau. Indien scholing plaatsvindt onder schooltijd worden ouders tijdig geïnformeerd.

Bijzonder budget: Onderwijspersoneel kan ervoor kiezen om vanaf 57 jaar de uren duurzame inzetbaarheid in te zetten voor verlof.

Parttime werk: Soms geven personeelsleden aan dat zij niet fulltime, maar parttime willen werken. Het schoolbestuur beslist hierover.
Wanneer een leerkracht parttime werkt, zijn er meerdere personen in de groep werkzaam. Wij streven ernaar om dit te beperken tot 2 personen, echter er kunnen omstandigheden zijn dat we dit niet altijd kunnen garanderen. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Bij kleuters verlopen de activiteiten vaak integraal. Taal- en rekenactiviteiten worden voortgezet tijdens de spel-/werkles. 

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Deze onderwijstijden zijn gemiddelden. Mocht in een groep bijvoorbeeld het rekenonderwijs goed scoren en het taalonderwijs minder goed, wordt ervoor gekozen om in verhouding meer tijd te spenderen aan taal. Dit is groepsafhankelijk en soms zelfs leerling-afhankelijk.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Terug naar boven