Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
De interne vertrouwenspersoon heeft een specifieke opleiding gevolgd en komt jaarlijks bijeen met andere vertrouwenspersonen voor intervisie en bijscholing. De interne vertrouwenspersoon kan vroegtijdig seksueel misbruik en andere vormen van misbruik signaleren. Zij werkt tevens met diverse methoden aan het voorkomen van ongewenste situaties. Op school wordt aan de leerlingen de mogelijkheid geboden om de interne vertrouwenspersoon te kunnen spreken over een probleem(pje) en er samen met haar een oplossing voor te zoeken. Soms is een gesprek al afdoende. In de hal van de school staat een brievenbus, waarin de leerlingen een briefje kunnen stoppen, waarover ze met de vertrouwenspersoon willen spreken. De interne vertrouwenspersoon kent de procedures en weet indien nodig de weg naar de externe vertrouwenspersonen.
Voor Educatis werken de volgende vier personen als externe vertrouwenspersonen:
Dhr. prof. dr. J.J. Polder: 06-29309051
Mw. M. Sollie: 030-6932527 (’s avonds)
Dhr. drs. W. de Kloe: 0348-502352Elk van deze vertrouwenspersonen kan als aanspreekpunt fungeren. Als aan één van hen om hulp wordt gevraagd zal hij/zij in eerste instantie bemiddelend optreden tussen klager en aangeklaagde en zoeken naar herstel van contact en vertrouwen om tot een oplossing van het probleem te komen. Hij/zij kan ook adviseren bij eventuele vervolgstappen richting klachtencommissie of doorverwijzen naar externe relaties (b.v. maatschappelijk werk).