CJS De Kring

Sparrenlaan 29 3971 PV Driebergen-Rijsenburg

Schoolfoto van CJS De Kring

Het team

Toelichting van de school

In het schooljaar 2023-2024 zijn er twee vakleerkrachten bewegingsonderwijs aangesteld:

1. Marijke Schaafsma voor de Sparrenlaan. Zij verzorgt de lessen in sportaccommodatie Hoenderdaal

2. Jack vd Walle voor de Akkerweg. Hij verzorgt de lessen in de Sportzaal aan de Akkerweg. 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij ziekte of afwezigheid van een teamlid wordt er door de schoolleiding vervanging gezocht. De school maakt daarbij gebruik van een extern bureau (Ippon Personeelsdiensten) en het eigen netwerk. Daarnaast vallen teamleden die in deeltijd werken in wanneer een collega wegens ziekte of afwezigheid niet kan werken. Ouders worden altijd per app of mail geïnformeerd over vervanging. 

Indien er geen vervanging beschikbaar is wordt de groep naar huis gestuurd. De school probeert dit natuurlijk zoveel mogelijk te voorkomen. De school zorgt wel voor opvang van kinderen waarvan ouders moeten werken. Kinderen worden dan in een parallelgroep geplaatst. De school informeert ouders hier tijdig over. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

1. Dyslexie: signalering via DMT en onderzoek bij I.C.U., ondersteuning d.m.v. dispensatie en compensatie. Auditieve ondersteuning via speciaal ICT programma Alinea.

2. Meer- en Hoogbegaafdheid: Levelwerk met specifiek aanbod vanaf groep 1 t/m 8.

3. Signalering van rekenproblemen m.b.v. het programma Bareka: hulp bestaat uit verlengde instructie, extra automatisering.

4. Lezen: BOUW! Extra programma voor kinderen waarbij lezen stagneert in gr. 3-4.

5. Spelling: Signalering o.b.v. toetsen en observaties, methode Taal in Blokjes in gr. 3-4.

6. Sociaal-emotioneel: KiVa als signaleringsinstrument en begeleidingsmethode.

 

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Ambities van de school in de komende jaren:

De Jenaplanprincipes gebruiken wij als basis bij alle ambities.

1. Snappet als methode optimaal implementeren. Daarmee een passend reken- en taalbod aanbieden op verschillende niveaus voor kinderen (gepersonaliseerd leren).

2. Wereldoriëntatie als hart van het Jenaplanonderwijs verder uitbouwen en thematisch verschillende vakken integreren. Daarbij bijv. ook vrije teksten en rekenen betrekken.

3. Opleidingsmogelijkheden bieden voor leerkrachten op specialisaties passend bij de ontwikkeling van de school.

4. Engels als vak aanbieden vanaf groep 1 en een doorgaande lijn Engels realiseren t/m groep 8.

5. Brede resultaten nog verder verhogen, dat geldt zowel voor basisvakken als rekenen en taal, maar ook voor sociaal welbevinden en de uitwerking van Jenaplanaspecten.

6. Na realisatie van renovatie van de locatie Sparrenlaan starten met een IKC samen met de St. SKDD.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Op de locatie Akkerweg zit de Stichting Kinderopvang Doorn Driebergen in hetzelfde gebouw. Er zijn ideeën om intensiever te gaan samenwerken. Dat begint klein met bijv. het samen werken aan een opvang en onderbouwthema. Er staan voor schooljaar 2023-2024 twee gezamenlijke thema's op de planning.

Terug naar boven