Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
1. Dyslexie: signalering via DMT en onderzoek bij I.C.U., ondersteuning d.m.v. dispensatie en compensatie. Auditieve ondersteuning via speciaal ICT programma Alinea.
2. Meer- en Hoogbegaafdheid: Levelwerk met specifiek aanbod vanaf groep 1 t/m 8.
3. Signalering van rekenproblemen m.b.v. het programma Bareka: hulp bestaat uit verlengde instructie, extra automatisering.
4. Lezen: BOUW! Extra programma voor kinderen waarbij lezen stagneert in gr. 3-4.
5. Spelling: Signalering o.b.v. toetsen en observaties, methode Taal in Blokjes in gr. 3-4.
6. Sociaal-emotioneel: KiVa als signaleringsinstrument en begeleidingsmethode.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Ambities van de school in de komende jaren:
De Jenaplanprincipes gebruiken wij als basis bij alle ambities.
1. Snappet als methode optimaal implementeren. Daarmee een passend reken- en taalbod aanbieden op verschillende niveaus voor kinderen (gepersonaliseerd leren).
2. Wereldoriëntatie als hart van het Jenaplanonderwijs verder uitbouwen en thematisch verschillende vakken integreren. Daarbij bijv. ook vrije teksten en rekenen betrekken.
3. Opleidingsmogelijkheden bieden voor leerkrachten op specialisaties passend bij de ontwikkeling van de school.
4. Engels als vak aanbieden vanaf groep 1 en een doorgaande lijn Engels realiseren t/m groep 8.
5. Brede resultaten nog verder verhogen, dat geldt zowel voor basisvakken als rekenen en taal, maar ook voor sociaal welbevinden en de uitwerking van Jenaplanaspecten.
6. Na realisatie van renovatie van de locatie Sparrenlaan starten met een IKC samen met de St. SKDD.
Op de locatie Akkerweg zit de Stichting Kinderopvang Doorn Driebergen in hetzelfde gebouw. Er zijn ideeën om intensiever te gaan samenwerken. Dat begint klein met bijv. het samen werken aan een opvang en onderbouwthema. Er staan voor schooljaar 2023-2024 twee gezamenlijke thema's op de planning.