Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De Wantijschool heeft de ambitie kansrijk onderwijs te blijven bieden vanuit hoge verwachtingen. Wij verwachten van onze school een open mindset met betrekking tot de ontwikkeling en vaardigheden van ieder kind. We hopen in de toekomst van nog hogere verwachtingen uit te gaan.
Ook willen we in de toekomst meer ondersteuning in de groep bieden. We zijn ervan overtuigd dat ondersteuning in de groep effectiever kan zijn dan buiten de groep en hopen dit de komende vier jaar te realiseren.
Tenslotte willen we in de toekomst ons daltonconcept zo neerzetten dat onze leerlingen meer de regie nemen. We hopen een mate van reflectie en zelfstandigheid te bewerkstelligen, waardoor leerlingen nog meer eigenaar worden van het eigen leerproces.
Otto de Ontdekker
'Otto de Ontdekker' is een project vanuit onze basisschool om peuters vanaf 3 jaar oud een dagdeel te laten wennen aan de basisschool. In een veilige, vertrouwde omgeving leren de peuters de leerkrachten, de omgeving en de kinderen van de onderbouw kennen. Spelenderwijs wordt met sociale, maar ook schoolse vaardigheden kennis gemaakt. De leerlingen zingen, dansen, knutselen en spelen spelletjes onder begeleiding van een bevoegde leerkracht. Kortom: Otto de Ontdekker zorgt voor een interessante 'ontdekkingstocht' in de basisschool.