Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Thinking for Learning
In onze visie is te lezen dat wij op De Huet geloven dat onderwijs meer is dan het overdragen van pakketjes kennis. We vinden het belangrijk dat onze kinderen creatief leren denken. Wij vinden dat ons onderwijs er ook voor moet zorgen dat kinderen helder en gestructureerd leren denken. Want wie helder denkt, kan hoofd- en bijzaken van elkaar onderscheiden, is op zijn hoede voor denkfouten, staat open voor nieuwe gezichtspunten en is kritisch en creatief. Maar hoe brengen we deze gedachten in de praktijk? Daarvoor gebruiken we door de hele school de uitgangspunten van Thinking for learning. Al vanaf groep 1 stimuleren leerkrachten, in een betekenisvolle omgeving waarin spelend en onderzoekend leren centraal staan, door het inzetten van allerlei werkvormen de ontwikkeling van de ‘leerspieren’. Leerlingen worden uitgedaagd om kritisch en nieuwsgierig te worden en te blijven, eigen ideeën te ontwikkelen, samen te werken, verbanden te leggen en na te denken over het leren zelf: reflecteren, doorzetten en groeien. We leren kinderen dat ze fouten mogen maken, want: ‘wie geen fouten maakt, maakt meestal niets!’
Zorg voor leerlingen begint bij de manier waarop we de leerlingen benaderen. Leerlingen zien en horen, mogen zijn wie je bent, zijn voor ons belangrijke waarden. We vinden het belangrijk dat kinderen zich veilig en vertrouwd voelen op onze school. Een persoonlijke band met de leerkracht, een goede sfeer in de groep, je veilig voelen en de eigen mogelijkheden van het kind, zijn belangrijke uitgangspunten voor het werken op onze school.
Ons onderwijs is dan ook vooral gericht op de ontwikkeling van elk kind als totale persoon. Wij gaan vooral uit van wat een kind wél kan, volgen hem of haar daarin zorgvuldig en proberen hem in een veilige omgeving steeds een stapje verder te laten groeien.
Onze school beschikt over een gedragsspecialist, een rekenspecialist en een specialist hoogbegaafdheid. Deze specialisten vervullen een belangrijke rol binnen ons team: ze zetten niet alleen hun kennis in voor de ontwikkeling van onze leerlingen, maar hebben ook een voortrekkersrol als het gaat om ontwikkelen van nieuwe ideeën op onze school.
Onze school heeft op dit moment nog geen aanbod voor kinderen van 2 tot 4 jaar in ons gebouw.
Ons plan is wel om dit in schooljaar 2021-2022 te gaan realiseren.