Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
De school werkt volgens het continurooster. Dit houdt in dat de leerlingen iedere schooldag hun lunchpakketje op school nuttigen. De leerlingen nemen dit zelf mee naar school.Schooltijden
De Windwijzer: maandag t/m vrijdag 8:30 – 14:00 uur
Tijdens de pauze van 30 minuten eten / drinken de leerlingen van groep 3 t/m 8 en spelen de ze buiten. De leerlingen in groep 1/2 krijgen langer de tijd om hun lunchpakketje op te eten / drinken. De leraren van groep 1/2 besteden dan aandacht aan zelfredzaamheid en gezond gedrag: hygiëne, gezond voedsel, gangbare regels tijdens het eten en drinken enz. De leerlingen van groep 1/2 spelen vervolgens buiten. Als de leerlingen buiten spelen tijdens de pauze, heeft de leraar een korte pauze en wordt de pleinwacht verzorgd door pedagogisch medewerkers van de buitenschoolse opvang van SKDH. De leerlingen nemen zelf een lunchpakketje mee naar school. Voor het koelen van de bederfelijke etenswaren kunnen kinderen eventueel een koeltasje meenemen.
Tien minuten voor schooltijd gaan de deuren open. Vanaf dan is er toezicht in de gangen en bij de buitendeur. Tot vijf minuten na schooltijd is er toezicht op het schoolplein. De ouders zijn ervoor verantwoordelijk dat de leerlingen voor 8.30 uur in de klas zijn, zodat de lessen om 8.30 uur kunnen beginnen. Leerlingen die te laat komen worden geregistreerd. Bij veelvuldig te laat komen volgt er een gesprek met de leraar of directie. Als hieruit geen verbetering voort komt, is de school verplicht hiervan melding te maken bij de leerplichtambtenaar.
Kinderen, ouders en medewerkers leveren allen een bijdrage om te kunnen spelen en werken in een prettige sfeer. Hierbij vormt de taal en cultuur van de zeven gewoonten van ‘The Leader in Me’ de basis voor een prettig en veilig schoolklimaat. In het omgangsprotocol staat beschreven hoe er op school wordt gewerkt aan een prettig schoolklimaat en de stappen die de school zet om pesten te voorkomen en tegen te gaan. De uitvoering wordt gecoördineerd door de anti-pestcoördinator.