Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Extra ondersteuning
In een aantal gevallen hebben kinderen behoefte aan meer specialistische ondersteuning. Zo nodig wordt nader onderzocht welke ondersteuning nodig is. In overleg met het Ondersteuningsteam van de scholengroep (OT) vindt vertaling plaats in de vorm van een arrangement, waarin doorgaans het ter beschikking stellen van deskundige formatie en/of middelen en duidelijke werkdoelen zijn opgenomen. In goed overleg met de ouders wordt dit opgenomen in het handelingsplan. Op onze school is het mogelijk om ondersteuning te bieden op enkele specialismen, mits hiervoor voldoende extra ondersteuningsmogelijkheden (arrangementen) beschikbaar zijn:
- Opvang en begeleiding van leerlingen met hechtingsproblematiek
- Opvang en begeleiding van leerlingen met een traumatische ervaring
- Opvang en begeleiding van leerlingen met een lichamelijke handicap
- Opvang en begeleiding van leerlingen met gedragsproblemen en stoornissen in hetautistisch spectrum
Bovenstaande opvang is mogelijk mits de veiligheid van deleerling, de andere leerlingen en leerkrachten gewaarborgd blijft. En de rust in de groep/school er niet onder lijdt.