Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Op Paulusburcht werken we handelingsgericht en planmatig. Op het gebied van rekenen, spelling, technisch en begrijpend lezen werken we met niveaugroepen. We werken met een uitgebreid leerlingvolgsysteem. De resultaten van het leerlingvolgsysteem vormen de basis voor het groepsplan en eventuele individuele handelingsplannen. De intern begeleider begeleidt de leerkrachten hierbij.
Op Paulusburcht hebben we onderwijsassistenten die extra hulp bieden aan kinderen met bijvoorbeeld ernstige dyslexie, rekenproblemen of NT2-problematiek.
Voor de leerlingen die meer aan kunnen dan de basisstof hebben we een plusaanbod in de vorm van plusschriften bij bijvoorbeeld rekenen en een speciale pluslijn Levelwerk. In de groepen 1/2 werken we met de Talentenlijn. Daarbij is er voor de leerlingen die nog meer uitdaging nodig hebben een externe plusklas (voor de leerlingen van de groepen 6 t/m 8) en een interne plusklas (voor de leerlingen van 1 t/m 5). In de plusklas wordt er op uitdagende wijze aandacht besteed aan het leren leren.
De directie spreekt wekelijks met de interne begeleiding, zodat de ondersteuningsbehoefte van de leerlingen goed in beeld is. Indien we meer expertise nodig hebben, maken we gebruik van de hulp die het Samenwerkingsverband in huis heeft.
We willen zoveel mogelijk kinderen een onderwijsplek bieden
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.