Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze school heeft een prachtige en uitgebreide bibliotheek die ieder jaar aangevuld wordt met de nieuwste titels. Veel kinderen op de Brandsmaschool vinden lezen hierdoor leuk. De bibliotheek staat in een prachtige hal die onlangs helemaal opnieuw is ingericht. Kinderen kunnen in de hal samen werken, samen spelen en samen leren. Ook wordt de hal gebruikt voor musicals, optredens en vieringen.
Het is onmogelijk om bij kleuters over vakken en leertijd te spreken. Kleuters zijn de hele dag door bezig met taal, rekenen, motorische ontwikkeling, creativiteit, oriëntatie op de wereld, sociaal-emotionele ontwikkeling. Natuurlijk krijgen onze kleuters dagelijks speciale reken- of taalactiviteiten aangeboden. Ook hebben we een mooie en uitdagende speelzaal waar kinderen bewegingsonderwijs krijgen.
Buitenspelen is een zeer belangrijk onderdeel van het dagprogramma. In ons kleuterhandboek staat uitgebreid beschreven hoe wij het kleuteronderwijs vormgeven.
Levensbeschouwing is een vak dat ook tijdens het eten & drinken wordt gegeven. Dan is het niet opgenomen in het urenoverzicht. Het staat wel in elke klas, elke dag op het rooster.
Bepaalde vakken worden om de week gegeven en dus afgewisseld met een ander vak.
Regelmatig bespreken wij de onderwijstijd. Het kan zo zijn dat de ene groep meer uren van een vak krijgt dan de andere groep. Dit heeft te maken met bepaalde keuzes die wij maken naar aanleiding van de analyses van de onderwijsresultaten. Dit schema geeft dus een gemiddelde weer.
Onze school biedt naast de basisondersteuning ook ondersteuning op andere gebieden. De mogelijkheden zijn te vinden in ons Schoolondersteuningsprofiel. U kunt voor informatie ook contact opnemen met onze intern begeleiders Annet Thesing of Nicoline Kraaij.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Onze school heeft meegedaan met een pilot voor het thema-onderzoek 'Extra ondersteuning binnen en buiten de klas' van de Onderwijsinspectie. De inspecteur vond dat wij onze zorg- en kwaliteitscyclus goed op orde hebben en dat we de leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben goed in beeld hebben.
Afgelopen schooljaar hebben de leerkrachten de scholing 'Doordacht Passend Lesmodel' gevolgd. Dit lesmodel gaan we dit schooljaar verder implementeren en dat betekent dat we de kinderen met extra ondersteuningsbehoefte beter in de groep kunnen ondersteunen, door meer differentiatie te bieden.
Het beleidsplan 'Hoogbegaafdheid' wordt op dit moment herschreven. We willen een goede doorgaande lijn zichtbaar krijgen in de school en duidelijke criteria. Uitgebreide informatie is te vinden in ons meerjarenschoolplan.
Onze school werkt samen met SKBNM, Partou en Heldenopvang. SKBNM heeft een lokaal in onze school, waardoor het voor jonge kinderen een fijne en soepele overgang is.