Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze school heeft een prachtige en uitgebreide bibliotheek die ieder jaar aangevuld wordt met de nieuwste titels. Veel kinderen op de Brandsmaschool vinden lezen hierdoor leuk. De bibliotheek staat in een prachtige hal die onlangs helemaal opnieuw is ingericht. Kinderen kunnen in de hal samen werken, samen spelen en samen leren. Ook wordt de hal gebruikt voor musicals, optredens en vieringen.
Het is onmogelijk om bij kleuters over vakken en leertijd te spreken. Kleuters zijn de hele dag door bezig met taal, rekenen, motorische ontwikkeling, creativiteit, oriëntatie op de wereld, sociaal-emotionele ontwikkeling. Natuurlijk krijgen onze kleuters dagelijks speciale reken- of taalactiviteiten aangeboden. Ook hebben we een mooie en uitdagende speelzaal waar kinderen bewegingsonderwijs krijgen. Onze kleuters krijgen gymles van een vakleerkracht.
Buitenspelen is een zeer belangrijk onderdeel van het dagprogramma. In ons kleuterhandboek staat uitgebreid beschreven hoe wij het kleuteronderwijs vormgeven.
Regelmatig bespreken wij de onderwijstijd. Het kan zo zijn dat de ene groep meer uren van een vak krijgt dan de andere groep. Dit heeft te maken met bepaalde keuzes die wij maken naar aanleiding van de analyses van de onderwijsresultaten. Dit schema geeft dus een gemiddelde weer.
Onze school biedt naast de basisondersteuning ook ondersteuning op andere gebieden. De mogelijkheden zijn te vinden in ons Schoolondersteuningsprofiel. U kunt voor informatie ook contact opnemen met onze intern begeleiders Annet Thesing of Nicoline Kraaij.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Onze school heeft recent meegedaan met een pilot voor het thema-onderzoek 'Extra ondersteuning binnen en buiten de klas' van de Onderwijsinspectie. De inspecteur vond dat wij onze zorg- en kwaliteitscyclus goed op orde hebben en dat we de leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben goed in beeld hebben.
Komend schooljaar gaan wij aan de slag met 'Doordacht Passend Lesmodel' en zullen we het beleidsplan Hoogbegaafdheid herschrijven. Uitgebreide informatie is te vinden in ons meerjarenschoolplan.
Onze school werkt samen met SKBNM, Koningskinderen en Philippo. SKBNM heeft een lokaal in onze school, waardoor het voor jonge kinderen een fijne en soepel overgang is. SKBNM verzorgt ook VVE en peuteropvang in onze school.