Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Elke morgen gaan de deuren om 8.20 uur open; om 8.30 uur beginnen de lessen. Einde schooltijd is om 14.55 uur (woensdag: 12.15 uur; groep 1 t/m 4 ook vrijdag 12.15 uur). We hebben het jaar verdeeld in 5 periodes, steeds van vakantie tot vakantie. Een week per periode mogen de ouders/verzorgers van groep 1 t/m 3 hun kind mee de klas in brengen. De andere weken gaan de kinderen zelfstandig naar binnen. Voor kinderen die dat nog spannend vinden, staan teamleden klaar om hen naar binnen te begeleiden.
Kbs St. Joseph hanteert 'andere schooltijden'. De school streeft ernaar om alle leerlingen de lunchtijd op school te laten doorbrengen en organiseert zelf de middagpauze. Dit doet zij met gedetacheerde medewerkers van haar buitenschoolse opvang (Kober en Open UP! Fun Kidz) en vrijwilligers.
De middagpauze is voor de bouwen in verschillende shifts (eet/speeltijden). Voor het overblijven wordt een vooraf vastgestelde bijdrage van de ouders gevraagd. Deze wordt via 'Schoolkassa' geïnd. In principe eten alle leerlingen op school. Zo creëren we gelijke omstandigheden voor alle kinderen. En samen eten is ook gewoon erg gezellig. Elke groep heeft daarnaast een half uur (buiten)speeltijd in de lunchpauze. Pedagogische medewerkers van onze opvangpartners en een vast team betrokken vrijwilligers begeleiden de kinderen tijdens hun spel.
De middagpauze duurt per shift 45 minuten: 15 minuten samen eten met de leerkracht en 30 minuten begeleide sport- of spelactiviteiten. Ouders mogen hun kind/kinderen ophalen om thuis met hen te eten. Als ouders daarvoor kiezen, geldt dat voor de hele week.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.