Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Groepsindeling:
Groep 1-2 a
Groep 1-2 b
Groep 2-3
Groep 4
Groep 5
Groep 6-7
Groep 8
In de kleuterbouw wordt er doelgericht en thematisch gewerkt. De doelen waarmee we werken zijn opgesteld vanuit BOSOS (kleutervolgsysteem). Aan de hand van deze doelen worden activiteiten voorbereid en kan gericht worden geobserveerd en gesignaleerd waardoor de opbrengsten in kaart kunnen worden gebracht. Zo passen we het leerstofaanbod aan de mogelijkheden van de kinderen en aan de mogelijkheden van de klas. Vanaf groep 3 tot groep 8 maken we gebruik van het leerlingvolgsysteem IEP.
In de middenbouw/bovenbouw wordt er doelgericht gewerkt gedurende het schooljaar. Aan de hand van een dagtaak en weektaak werken kinderen aan (opgestelde) doelen. De (methode)doelen worden gebruikt om de lessen vorm te geven. Hierdoor kan er gericht worden geobserveerd en gesignaleerd waardoor de opbrengsten in kaart kunnen worden gebracht in Parnassys (leerlingvolgysteem). Aan de hand van de opbrengsten bieden de leerkrachten extra ondersteuning of uitdaging.
We gaan met de vernieuwde methodes van taal & rekenen van digitale verwerking naar hybride (combinatie van digitaal en papier). Zo kunnen we meer aansluiten bij de onderwijsbehoeftes van de kinderen, die meer gebaat zijn bij de verwerking op papier. We richten ons op de acht succesfactoren voor effectief leesonderwijs. Hoe groter het leesplezier, hoe meer kinderen willen en gaan lezen. Gedurende het schooljaar zullen we verschillende activiteiten inzetten om de talenten van de kinderen te versterken/ontdekken. Dit doen we o.a. door de inzet van een muziekdocent en talentweken.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.