Daltonschool De Schatkamer

Akkerhof 1 8256 BK Biddinghuizen

  • Schoolfoto van Daltonschool De Schatkamer
  • Schoolfoto van Daltonschool De Schatkamer
  • Schoolfoto van Daltonschool De Schatkamer
  • Schoolfoto van Daltonschool De Schatkamer
  • Schoolfoto van Daltonschool De Schatkamer

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Op het moment dat een personeelslid afwezig is, zal er vervanging worden gezocht en ingezet. Dit wordt gecommuniceerd via Parro (online ouderportaal).

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Groepsindeling:

Groep 1-2 a

Groep 1-2 b

Groep 2-3

Groep 4

Groep 5

Groep 6-7

Groep 8


Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

In de kleuterbouw wordt er doelgericht en thematisch gewerkt. De doelen waarmee we werken zijn opgesteld vanuit BOSOS (kleutervolgsysteem). Aan de hand van deze doelen worden activiteiten voorbereid en kan gericht worden geobserveerd en gesignaleerd waardoor de opbrengsten in kaart kunnen worden gebracht. Zo passen we het leerstofaanbod aan de mogelijkheden van de kinderen en aan de mogelijkheden van de klas. Vanaf groep 3 tot groep 8 maken we gebruik van het leerlingvolgsysteem IEP.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

In de middenbouw/bovenbouw wordt er doelgericht gewerkt gedurende het schooljaar. Aan de hand van een dagtaak en weektaak werken kinderen aan (opgestelde) doelen. De (methode)doelen worden gebruikt om de lessen vorm te geven. Hierdoor kan er gericht worden geobserveerd en gesignaleerd waardoor de opbrengsten in kaart kunnen worden gebracht in Parnassys (leerlingvolgysteem). Aan de hand van de opbrengsten bieden de leerkrachten extra ondersteuning of uitdaging. 

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

We gaan met de vernieuwde methodes van taal & rekenen van digitale verwerking naar hybride (combinatie van digitaal en papier). Zo kunnen we meer aansluiten bij de onderwijsbehoeftes van de kinderen, die meer gebaat zijn bij de verwerking op papier. We richten ons op de acht succesfactoren voor effectief leesonderwijs. Hoe groter het leesplezier, hoe meer kinderen willen en gaan lezen. Gedurende het schooljaar zullen we verschillende activiteiten inzetten om de talenten van de kinderen te versterken/ontdekken. Dit doen we o.a. door de inzet van een muziekdocent en talentweken. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven