Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Het kopje "anders" bestaat uit spelling, schrijven, Biologie, verkeer. Daarnaast is er aandacht voor sociaal-emotionele ontwikkeling, ICT vaardigheden en burgerschap.
De school probeert zo goed mogelijk aan te sluiten op de onderwijsbehoefte van de leerlingen. Door een Handelingsgerichte en Opbrengstgerichte benadering worden de belemmerende, maar ook de compenserende factoren van de leerlingen in beeld gebracht. Observeren, signaleren, analyseren, communiceren, plannen en evalueren vormen belangrijke uitgangspunten voor een systematische en transparante werkwijze om het onderwijs af te stemmen op de behoefte van de leerlingen. De zorg is voornamelijk gericht op het bereiken van het gemiddelde niveau van de leerstof. Omdat rekening wordt gehouden dat leerlingen zich verschillend ontwikkelen, wordt er gedifferentieerd gewerkt in maximaal drie niveaus. Daarnaast kunnen er leerlingen zijn die een eigen leerlijn hebben. Kinderen die naast verrijkingsstof behoefte hebben aan meer uitdaging, komen in aanmerking voor de plusklas. De leerkracht zorgt voor extra ondersteuning in zijn of haar eigen groep. Wanneer de instructie daartoe niet toereikend is, wordt extra ondersteuning geboden door een RT’er. Wanneer een kind in de klas moeite heeft met concentratie of meer hulp nodig heeft op sociaal-emotioneel gebied, komt het kind in aanmerking voor de zorgklas. De ouders worden zo optimaal mogelijk betrokken bij de zorg die leerlingen behoeven. Naast de reguliere contactmomenten vinden er gesprekken plaats tussen ouders, leerkracht, IB’er en eventueel de RT –er en/of extern deskundigen als er sprake is van extra ondersteuningsbehoefte.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We hebben de zorgstructuur ingrijpend aangepast en afgestemd op de behoeften van de leerling.