Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Door de rust en structuur die erbinnen de school heerst, gecombineerd met de ervaring van de leerkrachten hebben we in verhouding veel gediagnosticeerde ADHD-ers binnen de school. Verder kunnen we niet concreet een groep leerlingen met een bepaalde zorgbehoefte aanwijzen, maar we houden (meer dan gemiddeld) leerlingen binnen de school, die eigenlijk extra ondersteuning nodig hebben.
De ambitie blijft om (in overleg met de ouders) kinderen met speciale zorgbehoeften zo veel mogelijk binnen de school te houden. Daarbij wordt wel steeds de vraag beantwoord of het kind bij ons het beste op zijn plaats is en of we voldoende in huis hebben (of kunnen krijgen) voor de uitvoerbaarheid daarvan. Door veel praktische ervaring en gebruik te maken van externe expertise lukt het om kinderen met steeds grotere ondersteuningsbehoeften een plaats te bieden. Als kinderen toch een andere vorm van onderwijs gaan volgen is ten allen tijde met de ouders overlegd, dat dit voor het kind de plaats is waar het het beste tot zijn recht komt.