Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
Klachtenregeling
Het team van de St. Theresia is dagelijks bezig om het beste onderwijs te bieden. Toch is het mogelijk dat een ouder/ verzorger ontevreden is over de school.
Indienen van klachten gaat als volgt:
De ouder/ verzorger neemt eerst contact op met de groepsleerkracht. Heeft dit geen resultaat, dan licht de ouder/ verzorger de directeur in. Deze gaat in gesprek met de ouder/ verzorger en onderzoekt de klacht. De directeur brengt verslag uit aan de ouder/ verzorger en de leerkracht. Wanneer de ouder/ verzorger niet tevreden is met de oplossing kan hij of zij naar de contactpersoon van de school gaan. Deze heeft de taak om te luisteren en te bemiddelen en kan eventueel doorverwijzen naar de vertrouwenspersoon. Stichting Primenius heeft twee vertrouwenspersonen benoemd.
De vertrouwenspersoon probeert te bemiddelen bij een oplossing. De vertrouwenspersoon gaat na of het indienen van een officiële klacht bij de Landelijke Klachtencommissie voor Katholiek Onderwijs noodzakelijk is. De Landelijke Klachtencommissie is een commissie van 3 personen. Zij heeft geen relatie met Primenius of een van de scholen. Deze commissie onderzoekt de klacht en is daarbij verplicht tot geheimhouding. Wel worden de betrokkenen op de hoogte gesteld van de klacht. Na onderzoek rapporteert de commissie aan Primenius en geeft een advies. Primenius moet binnen 4 weken na de rapportage meedelen of zij het oordeel van de klachtencommissie deelt en welke maatregelen zij neemt. Het bestuur is van mening dat op deze wijze niet alleen de kinderen, maar ook de ouders en de kwaliteit van het onderwijs recht wordt gedaan.