Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Hoe zijn onze kansrijke combinatiegroepen samengesteld?
Wij werken in drie groepen: groep 1/2, groep 3/4/5 en groep 6/7/8.
Tijdens het zelfstandig werken worden er verschillende vakgebieden aangeboden.
In de periode dat kinderen op de basisschool zitten, dienen zij in totaal 7520 uur onderwijs te krijgen. Wij hanteren een indeling van 940 uur per jaar in de groepen 1 t/m 8.
Onder wereldoriëntatie valt aardrijkskunde/topografie, geschiedenis, natuur/biologie, techniek, verkeer en burgerschap.
In principe kan onze school alle leerlingen zonder toelaatbaarheidsverklaring voor speciaal basisonderwijs of speciaal onderwijs passend onderwijs geven. Voor leerlingen met speciale onderwijsbehoeften gaan wij samen met de intern begeleider, ouders en het Centrum Passend Onderwijs van Kans & Kleur na wat de beste passende onderwijsplek is voor deze leerling op één van de basisscholen van Kans & Kleur. Soms is dat niet de school die het dichtst bij huis staat maar er is altijd een passende plek op één van onze scholen.
Toelichting op de aanwezige gediplomeerde specialisten bij ons op school (zie onderstaand schema).
Intern begeleider:
De intern begeleider is onder verantwoordelijkheid van de directeur belast met het leveren van een bijdrage aan de ontwikkeling van het (bovenschools) zorgbeleid, de coördinatie en uitvoering van het zorgbeleid in de school, en de begeleiding en professionalisering van leerkrachten.
Rekenspecialist:
De rekenspecialist is een leerkracht die extra kennis verwerft en gebruikt op het vakgebied rekenen-wiskunde zodat hij of zij in staat is om veranderingsprocessen wat betreft het reken-wiskunde onderwijs in de school te coördineren. Dit kan zijn op klassenniveau, leerkrachtniveau, zorgniveau en teamniveau.
Leerkrachtondersteuner:
De werkzaamheden van een leerkrachtondersteuner bestaan voornamelijk uit het ondersteunen van groepjes leerlingen en/of individuele leerlingen op verschillende vakgebieden. De groepsleerkrachten blijven de eindverantwoordelijkheid houden voor hun groep en leerlingen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Door onze kleinschaligheid zijn we in staat om kinderen veel individuele aandacht te geven.
In overleg met onze kwaliteit coördinator maken de groepsleerkracht handelingsplannen die ze zowel in als buiten de klas uitvoeren. De KC controleert het proces en bekijkt of de doelen behaald worden.
Onze ambitie is om alle leerlingen minimaal te laten groeien tot de DLE die bij hen past. Anders gezegd de leerlingen voldoen een de verwachtingen zoals die halfjaarlijks in ons volgsysteem worden begrenst (M en E doelen).
Voor de voorschoolse educatie verzorgt Kinderopvangorganisatie de eerste stap kleinschalige peuteropvang in dorpshuis het Ballegoijke dichtbij de school. Adres: Boomsestraat 2B 6613 AH Balgoij, telefoon 024-6413966. Peuters met een VVE-indicatie kunnen terecht op één van de VVE-locaties in Wijchen.
De nauwe samenwerking met school en ouders zorgt voor korte lijnen wat de ontwikkeling van uw kind ten goede komt.Vanaf vier jaar is uw kind welkom bij ons op school. In groep 1-2 staat de brede ontwikkeling van het kind centraal. Kinderen ontwikkelen zich spelend en werkend, in eigen tempo, op eigen niveau en vanuit eigen belangstelling. De begeleiding en sturing van de leerkracht is hierop gericht. Kleuters leren al doende en daarom zijn in het lokaal naast een poppenhoek/themahoek en bouwhoek veel ontwikkelingsmaterialen te vinden.
Wij werken rondom thema's, deels afkomstig uit de methode Schatkist, Kleuteruniversiteit en deels seizoensgebonden.