Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Ons team bestaat uit 12 personen.
1 directeur (Stephan Schouten)
1 intern - begeleider (Elvira Bal)
12 leerkrachten:
Groep 1/2: Juf Petra (ma/di/wo/do) en Juf Daniëlle (wo/do/vr)
Groep 3/4: Juf Marjolijn (ma/di/vr) en Juf Audrey (ma/wo/do/vr)
Groep 5: Juf Dianne (ma/di/do/vr) Juf Esmiralda (wo)
Groep 6/7: Juf Laure (ma/di/wo/do/vr)
Groep 8: Juf Laura (ma/di/wo/do/vr)
Alle kinderen verdienen een zo passend mogelijke plek in het onderwijs. Onderwijs dat leerlingen uitdaagt, dat uitgaat van hun mogelijkheden en rekening houdt met hun beperking. Kinderen gaan, als het kan, naar het regulier onderwijs. Zo worden ze zo goed mogelijk voorbereid op een vervolgopleiding en op een plek in de samenleving. Het speciaal onderwijs blijft bestaan voor kinderen die daar het best op hun plek zijn. Scholen hebben zorgplicht. Dat geldt dus ook voor onze school. Dat betekent dat wij ervoor verantwoordelijk zijn om alle leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben een passende plek te bieden. Het gaat daarbij om leerlingen die bij ons worden aangemeld en leerlingen die al op school zitten. Wij zoeken in overleg met de ouders een passende plek. Op onze eigen school of, als de school niet de juiste begeleiding kan bieden, op een andere reguliere of speciale school. In het schoolondersteuningsprofiel (SOP) hebben we vastgelegd welke ondersteuning wij kunnen bieden. Wij werken daarbij vanuit het bovenschools beleidskader voor leerlingbegeleiding.
Schoolondersteuningsprofiel:
In het schoolondersteuningsprofiel (SOP) kunt u de ondersteuning vinden die wij bieden. Dit document kunt u vinden op de website van de school:https://www.obsprinsesmarijkeschool.nl/ouders/schoolondersteuningsprofielDoublures en kleutergroepverlenging:
Op de Prinses Marijkeschool kan elk kind functioneren op zijn of haar niveau. Op de Prinses Marijkeschool blijft een kind enkele zitten (doubleren) wanneer de school overtuigd is dat een leerling het daarna beter zal gaan doen. We geven de voorkeur aan een aangepast lesprogramma, zodat een leerling gewoon kan doorstromen naar de volgende groep. De Prinses Marijkeschool probeert doubleren zoveel mogelijk te voorkomen, maar soms zijn er omstandigheden waarbij een doublure een goede oplossing kan zijn. Doubleren gebeurt alleen als het aanbieden van dezelfde leerstof voor een tweede jaar zinvol is. Voor kinderen met een niet op te heffen leerstoornis biedt een doublure meestal geen oplossing. Voor deze groep kinderen is het aanbieden van aangepaste leerstof een betere oplossing. De procedure bij doublures staat beschreven in een protocol. Ouders wordt betrokken tijdens deze procedure. De uiteindelijke beslissing ligt bij de school.Kinderen stromen op 4-jarige leeftijd in in groep 1 van het basisonderwijs. Deze instroom vindt gedurende het hele schooljaar plaats. Groepen 1 en 2 van het basisonderwijs zijn de zogenaamde kleutergroepen. Volgens de onderwijsinspectie is er sprake van kleuterverlenging als in kind geboren voor 1 januari niet overgaat van groep 2 naar groep 3. Uitgangspunt is dat een kind nog onvoldoende vaardigheden heeft ontwikkeld om te kunnen deelnemen aan het aanvankelijk lees- en schrijfprogramma en het rekenprogramma van groep 3. Op de Prinses Marijkeschool vindt kleuterverlenging plaats wanneer de school overtuigd is dat een leerling het daarna beter zal gaan doen. Dat de kleuterverlenging in belangrijke mate zal bijdragen aan de ontwikkeling van de benodigde vaardigheden. De procedure bij kleuterverlenging staat beschreven in een protocol.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Onze ambitie is om ieder kind te doen ontwikkelen op zijn of haar eigen niveau en tempo, waarbij we realistische en ambitieuze doelen stellen. Deze doelen komen tot stand door gedragen analyses uit toetsen/observaties en gesprekken met de kinderen en ouders.
Na iedere 6 tot 8 weken worden deze doelen geëvalueerd (gevierd) en opnieuw bijgesteld.
BSO de Stampertjes bevindt zich in onze school. Wij werken nauw samen.