Sint Antoniusschool

Oud-Oosteinde 2 4571 DE Axel

  • Schoolfoto van Sint Antoniusschool
  • Schoolfoto van Sint Antoniusschool
  • Schoolfoto van Sint Antoniusschool

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Er zijn geen vakleerkrachten aanwezig op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij ziekte, studieverlof of andere vormen van afwezigheid van leerkrachten, wordt geprobeerd een vervanger in te schakelen. Vaak is dat een leerkracht van de eigen school. Zoveel mogelijk wordt, in een dergelijke situatie, de dagelijkse gang van zaken voortgezet. Als er geen vervanger kan worden gevonden kunnen groepen worden opgedeeld, dat wil zeggen: de kinderen worden verdeeld over andere groepen. We proberen te voorkomen dat groepen naar huis moeten worden gestuurd.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Groepenindeling:

groep 1/2 A juf Lotte Kerwyn

groep 1/2 B juf Petra Schoone

groep 1/2 C juf Deborah van Hauten en juf Kathelijn van Geersdaele

groep 3 juf Cindy Staal en juf Jody Curran

groep 4 juf Bianca van Laare

groep 5 juf Nicole de Bruijne

groep 6 juf Froukje Dekker en juf Sandra v.d. Klooster

groep 7 juf Jessica van Sikkelerus en juf Nathalie van Vooren

groep 8 juf Maaike Eggermont en juf Nathalie van Vooren

In alle groepen worden extra leerkrachten ingezet, we noemen dat co-teaching.

In de onderbouw zijn dat: juf Deborah, juf Petra, juf Mariette Cauwels en juf Veronique Pierssens (onderwijsassistent);

In de middenbouw zijn dat: juf Veronique (onderwijsassistent), juf Mariette, juf Viola Sopa en juf Rebecca Linthout (onderwijsassistent)

In de bovenbouw zijn dat: Juf Wendy Borgt (ib-er), juf Nathalie van Vooren

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Ondersteuning van de leerlingen

Samenvatting ondersteuningsprofiel

Alle kinderen verdienen een zo passend mogelijke plek in het onderwijs. Onderwijs dat leerlingen uitdaagt, dat uitgaat van hun mogelijkheden en rekening houdt met hun beperking. Kinderen gaan, als het kan, naar het regulier onderwijs. Zo worden ze zo goed mogelijk voorbereid op een vervolgopleiding en op een plek in de samenleving. Het speciaal onderwijs blijft bestaan voor kinderen die daar het best op hun plek zijn. Scholen hebben zorgplicht. Dat geldt dus ook voor onze school. Dat betekent dat wij ervoor verantwoordelijk zijn om alle leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben een passende plek te bieden. Het gaat daarbij om leerlingen die bij ons worden aangemeld en leerlingen die al op school zitten. Wij zoeken in overleg met de ouders een passende plek. Op onze eigen school of, als de school niet de juiste begeleiding kan bieden, op een andere reguliere of speciale school. In het schoolondersteuningsprofiel (SOP) hebben we vastgelegd welke ondersteuning wij kunnen bieden. Wij werken daarbij vanuit het bovenschoolse Ondersteuningsplan van Perspecto.

 

Op welke onderwijsbehoeften richt de school zich?

  •  Leergebied
  •  Gedrag 
  •  Sociaal-emotionele ontwikkeling
  •  Werkhouding: motivatie, concentratie, taakgerichtheid 
  •  Opvoedsituatie 
  •  Pedagogisch klimaat
  •  Structuur 
  •  Planmatig werken
  •  Samen spelen
  •  Samenwerken
  •  Leren leren 

Vanuit ons Leerlingvolgsysteem Cito, KIJK en ZIEN wordt nauwkeurig bijgehouden op welke gebieden kinderen extra sturing nodig hebben en op welke manier de onderwijsbehoeften bijgesteld behoeven te worden. 

Specialismen die we binnen ons team hebben:

Intern begeleider;  Leescoördinator;  Gedragsspecialist;  ICT;  Rekenspecialist;  NT2; Beelddenken

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Terug naar boven