PCBO Regenboog Osseveld

De Keerkring 70 7325 EA Apeldoorn

  • Schoolfoto van PCBO Regenboog Osseveld
  • Schoolfoto van PCBO Regenboog Osseveld
  • Schoolfoto van PCBO Regenboog Osseveld

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Er zijn geen vakleerkrachten aanwezig op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Op school hebben we een protocol dat lesuitval moet voorkomen. Vaak zal het gaan om afwezigheid van een leerkracht wegens ziekte of anderszins. Doordat we een vaste werkwijze hebben, kan een collega goed vervangen worden. Binnen het team hebben we collega's die ambulante tijd hebben of in de ondersteuning werkzaam zijn. Bij ziekte kan er veelal in het eigen team vervanging geregeld worden. PCBO breed wordt er daarnaast gewerkt met een vervangingspool met collega's die daar waar het nodig is, bijspringen. Indien er geen vervanging mogelijk is, kijken we of het mogelijk is om de kinderen over groepen te verdelen. In het uiterste geval kan een groep een dag(deel) extra vrij hebben. De school heeft dan geen mogelijkheden meer om de vervanging intern te regelen. De ouders worden hiervan vooraf op de hoogte gesteld. Hierbij is het van belang te weten, dat indien ouders niet voor opvang kunnen zorgen, de school voor opvang zorgt.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Groepsindeling- en samenstelling groepen
Het samenstellen van de groepen, de groepsindeling en het toewijzen van groepsleerkrachten op een groep wordt gedaan door de directie van de school. De directeur houdt bij het nemen van besluiten rekening met onder meer de te verwachten leerlingaantallen, wensen van leerkrachten en randvoorwaarden zoals wet en regelgeving. Het bespreken van de groepsindeling inclusief toewijzing van leerkrachten aan een groep gebeurt in een teamvergadering. De Personeelsgeleding van de Medezeggenschapsraad heeft instemmingsrecht op deze groepsindeling.

Afhankelijk van de beschikbare formatie van de school, kan het zijn dat de groep van uw kind van samenstelling moet veranderen. Het kleiner of groter maken van de groepen betekent dat de groepen veranderen van samenstelling, waardoor kinderen niet altijd meer bij de bekende vriendjes of vriendinnetjes in de klas komen te zitten. Dit feit wordt, in eerste instantie, vaak als een nadeel ervaren maar blijkt in de praktijk bijna altijd mee te vallen. Een nieuwe groepsindeling is een zeer arbeidsintensief proces waarbij groepsleerkrachten, de intern begeleider, en directie betrokken zijn. Bij alle groepsindelingen houden wij rekening met de kindkenmerken. Het gaat hierbij onder andere om sociaal emotionele aspecten en leerontwikkeling. Ook wordt rekening gehouden met wensen van leerkrachten en wet­ en regelgeving. Uiteindelijk is het de directie/school die de definitieve indeling bepaalt.

U mag er op vertrouwen dat de groepsleerkrachten samen met de intern begeleider en de directie zeer zorgvuldige afwegingen maken en goed kijken naar uw kind en de mogelijkheden van uw kind.

Passend onderwijs
Elk kind in Nederland heeft recht op goed onderwijs, passend bij wat hij of zij nodig heeft. Dat heet passend onderwijs. Zoveel mogelijk kinderen gaan naar een reguliere basisschool, ook wanneer uw kind extra ondersteuning nodig heeft. Alleen wanneer het écht nodig is, gaat een kind naar speciaal (basis)onderwijs.   Alle scholen hebben zorgplicht. Meld u uw kind bij onze school aan dan kijken wij of wij uw kind kunnen ondersteunen, eventueel met extra ondersteuning (vanuit onze intern begeleider of een gedragswetenschapper) of dat een andere school in het regulier of speciaal (basis)onderwijs beter past. Dit bepalen we aan de hand van gesprekken met u en met evt. andere gegevens en informatie van vorige scholen, wanneer van toepassing. In ons School Ondersteunings Profiel (SOP) kunt u lezen welke ondersteuning wij kunnen bieden.

Samenwerkingsverband
In Apeldoorn werken schoolbesturen en de bijbehorende basisscholen en scholen voor speciaal (basis)onderwijs nauw samen in een Samenwerkingsverband. Wanneer onze school niet kan bieden wat uw kind nodig heeft of we vragen hebben over de begeleiding van een kind, nemen we contact op met het Samenwerkingsverband. Binnen het Samenwerkingsverband delen we kennis en overleggen we met elkaar. Ook winnen we hier advies in of kunnen we bijvoorbeeld een orthopedagoog of psycholoog inzetten om de juiste ondersteuning voor een kind te bepalen. Zo werken we samen aan de beste ondersteuning voor ieder kind.   Zie voor meer informatie: www.swvapeldoornpo.nl of www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/passend-onderwijs. 

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Groep 1 en 2
In de groepen 1 en 2 werken we met thema’s. Via een beredeneerd aanbod in combinatie met duidelijk omschreven doelen, is er een duidelijke doorgaande lijn in de heterogene groepen 1/2. Richtinggevend zijn de onderwijsbehoeftes en interesses van de kinderen. De activiteiten zijn betekenisvol. Aan de hand van de thema’s maken de kinderen spelenderwijs kennis met vele belangrijke facetten van de leerstof. Zo worden zij optimaal voorbereid op het programma van groep 3.

Al in de groepen 1 en 2 starten we met het voorbereidend rekenen en lezen via speels leren. Bovendien is er ruime aandacht voor de taalontwikkeling.

We hechten eraan de kinderen een duidelijke structuur aan te bieden. Dat doen we niet alleen door regels en afspraken, maar ook door het werken met ons planbord. Kinderen in groep 1 voeren in de regel twee taken per week uit. In groep 2 zijn dat er in de regel vier. Hiernaast kunnen de kinderen kiezen uit de activiteiten die op het keuzebord staan. Dit gebeurt in steeds wisselende groepjes. Zo leren kleuters ook op sociaal­ emotioneel vlak samen spelen en rekening houden met elkaar. Voor de fijne motoriek hebben wij veel constructiemateriaal en ontwikkelingsmateriaal. Voor de grove motoriek bieden wij wekelijks een gymles met groot materiaal aan. Daarnaast spelen we dagelijks buiten.

Vandaag de dag is in de onderbouwgroepen van onze school de educatieve software een belangrijk onderdeel van het lesprogramma geworden. Hiervoor maken we gebruik van iPads en een rijdend digibord.
We volgen de ontwikkeling van de kinderen middels een digitaal observatiesysteem. Onze bevindingen vindt u als ouder terug in het kleuterrapport. Dit rapport ontvangt u 2 keer per jaar.

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Groep 3
Voor het aanvankelijk leesonderwijs volgen we de methode Lijn 3 van Malmberg. De kinderen gaan met buslijn 3 op reis door leesstad. De vrolijke buschauffeur Ben Bus vertrekt vanaf het schoolplein en brengt de kinderen langs 12 haltes (12 thema’s). Bij iedere halte maken de kinderen kennis met letters en woorden rondom een thema, voor ieder kind op eigen niveau. Bovendien ontdekken en leren ze van alles over de wereld om hen heen. Hierbij zetten we veel coöperatieve werkvormen in.

Gedurende het schooljaar krijgt ook spelling de nodige aandacht. Ook het rekenonderwijs krijgt veel aandacht via de methode Pluspunt en het daar bijbehorende computerprogramma. We leren de kinderen rekenen tot twintig en ze maken kennis met de getallen tot vijftig. Methodisch schrijven sluit aan bij de methode Lijn 3. Zodoende worden nieuw geleerde woorden ook meteen geschreven. Expressievakken als bewegingsonderwijs, muziek, tekenen en handvaardigheid komen ook ruimschoots aan bod. Er wordt daarnaast nog regelmatig gespeeld en geknutseld in groep 3. Kinderen maken kennis met natuur, aardrijkskunde en geschiedenis via de 5 thema's waar we elk jaar schoolbreed aan werken. 

Groep 4
In groep 4 wordt de aandacht meer verlegd van het leesonderwijs naar het taalonderwijs. Via de methode Staal worden de taal­ en spellingsvaardigheid verder ontwikkeld. Op leesgebied wordt begrijpend lezen belangrijker en op rekengebied komt onder andere klokkijken, bewerkingen tot 100 en de tafels (1 tot en met 5 en 10) aan bod. Net als in groep 3 staat het schrijven volop in de belangstelling. Kinderen maken kennis met natuur, aardrijkskunde en geschiedenis via de 5 thema's waar we elk jaar schoolbreed aan werken. 

Groep 5 tot en met 8
In de groepen 5 t/m 8 wordt de basiskennis en de basisvaardigheden opgedaan in de eerste jaren verder uitgebouwd. Hierbij wordt een gezonde balans aangebracht tussen digitaal werken en het werken / schrijven met de handen. De zaakvakken, 21ste eeuwse vaardigheden en cultuurvakken bieden wij aan via thema's waardoor de inhoud meer betekenis krijgt en beter beklijft. 

Engels

Vanaf groep 1 leren de kinderen spelenderwijs Engels. De vaardigheden die ze leren in de onderbouw krijgen in de bovenbouw meer diepgang. Hiervoor gebruiken wij de methode Join In.

Zelfstandigheid
Door de hele school (van groep 1 tot en met 8 ) is een doorgaande lijn ontwikkeld om kinderen zelfstandig te leren werken. Aan het eind van de basisschool zijn de kinderen in staat om een weektaak zelfstandig te plannen en te maken; dit is een extra steun voor het plannen en maken van huiswerk in het vervolgonderwijs. Kinderen leren verantwoordelijkheid te nemen passend bij hun leeftijd. Samen met u als ouder leren we kinderen steeds meer eigenaar te zijn van hun ontwikkeling.

Het laatste jaar
In groep 8 zetten we ten slotte de kroon op de opbouw van acht jaren basisschool: kinderen kunnen plannen, zelfstandig werken aan taken, zijn in staat teksten te begrijpen en weten hoofd­ en bijzaken te onderscheiden. In groep 8 wordt op basis van de gemaakte ontwikkeling van het kind een advies gegeven voor het voortgezet onderwijs. Hierbij wordt gekeken naar opgedane kennis en vaardigheden welke terug te zien zijn in de resultaten en de interesses en het karakter van het kind. Vanaf groep 7 starten de gesprekken met kind en ouders om samen te komen tot een tot passend een plaatsingsadvies voor het voortgezet onderwijs. 

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

In ons schoolondersteuningsprofiel (SOP) neemt het Handelingsgericht werken een belangrijke plaats in. Wij hanteren het leerstofjaarklassensysteem, met veel aandacht voor het individuele kind en we gaan daarbij uit van het concept Passend Onderwijs. Onze school staat open voor alle leerlingen die aangemeld worden door hun ouders/verzorgers, waarbij in samenspraak wordt gekeken of Regenboog Osseveld kan bieden wat de leerling nodig heeft. Het is ons doel om leerlingen zo optimaal mogelijk te laten ontwikkelen op cognitief- en sociaal gebied, zodat ze kunnen doorstromen naar een passende vorm van vervolgonderwijs. Gelet op het eerste vinden we het nadrukkelijk volgen van de vorderingen en de opbrengsten op de hoofdvakken van belang (taal-, leesonderwijs en rekenen). Gezien het tweede besteden we veel aandacht aan het (mede) opvoeden van de leerlingen tot volwaardige en respectvolle burgers. Wij vinden dat elke leerling het recht heeft op een optimale kans zichzelf te ontwikkelen. In een prettige en veilige omgeving. Wij geven leerlingen niet alleen kennis en vaardigheden mee, wij leren ze ook op sociaal- emotioneel gebied te groeien. Er zijn grote verschillen in begaafdheid, tempo en belangstelling tussen kinderen.

Uiteraard is het onderwijsaanbod afgestemd op het bereiken van de kerndoelen. De kerndoelen zijn vertaald naar groepsdoelen. Daarbinnen wordt aan de hand van de individuele ontwikkelingen vastgesteld welke stof op welke wijze moet worden aangeboden. We willen ervoor zorgen dat we het maximale uit ieder kind halen. Het basismodel is dat binnen de groep het onderwijs op drie niveaus wordt aangeboden. Basisstof voor alle kinderen, herhalingsstof voor kinderen die wat moeite hebben met de basisstof en verrijkingsstof voor de vlotte en goed presterende kinderen. 

In alle groepen is er sprake van effectief klassenmanagement. Leerkrachten zijn op de hoogte van de doorlopende leerlijnen van groep 1 tot en met groep 8. Zij kennen de doelen en het onderwijsaanbod van die doorlopende leerlijnen en realiseren de schooldoelen van de eigen groep. Ook voor het zelfstandig leren werken en het samenwerken is een doorlopende leerlijn van groep 1 tot en met groep 8 gerealiseerd. Door de gehele school wordt met hetzelfde basissysteem van planning en keuzemogelijkheden voor kinderen gewerkt. Datzelfde geldt voor coöperatief leren als een van de aspecten van handelingsgericht werken. Kenmerken van coöperatief leren zijn dat de groep is ingedeeld in kleine, heterogene groepen, dat kinderen in deze coöperatieve leergroepen met elkaar discussiëren over de leerstof, elkaar uitleg en informatie geven, dat zij elkaar overhoren en dat zij van en met elkaar leren. De achterliggende gedachte van deze vorm van leren is dat kinderen niet alleen leren van de interactie met de leerkracht, maar ook van de interactie met elkaar. 

Naast de aanpassingen in het lesaanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen vinden er ook pluslessen plaats. Leerlingen die meer- of hoogbegaafd zijn kunnen deze dan volgen buiten hun eigen groep. 

De school werkt met ontwikkelperspectieven voor leerlingen met extra onderwijsbehoeften. Daarnaast is de school bekend met ondersteunende programma's voor dyslexie. Er zijn contacten gelegd met externe partijen om de hulp in de school te bieden (zo ver als mogelijk, en de ruimte dit toe laat). Mocht de hulp in school niet mogelijk zijn dan wordt aan ouders het advies gegeven om bij deze partijen de externe hulp in te schakelen.  

In sommige gevallen zal het profiel te algemeen zijn. Als het over uw eigen kind gaat, is het daarom altijd goed om met ons persoonlijk te bespreken welke ondersteuning wij uw kind kunnen bieden. 

Meer- en hoogbegaafdheid
Wanneer uw kind meer- of hoogbegaafd is, doen we er als PCBO Apeldoorn alles aan om passend onderwijs te bieden. Dit doen we door middel van het PCBO PlusProgramma. Hiermee bieden we onderwijs op maat voor meer- of hoogbegaafde kinderen. Het PCBO Plusprogramma bestaat uit drie pijlers waar vanuit we het kind, jou als ouder en onze PCBO-scholen ondersteunen: 
1. Plusbegeleiding op school 
Wanneer uw kind meer- of hoogbegaafd is, ontvangt het in eerste instantie plusbegeleiding op school. Deze begeleiding vult de school zelf in en wordt gegeven door leerkrachten en in de omgeving die uw kind kent.
2. De Plusvoorziening PCBO Apeldoorn 
Naast de plusbegeleiding op de scholen, hebben we bij PCBO Apeldoorn een plusvoorziening waar uw kind een dagdeel in de week naar toe kan. Afhankelijk van de onderwijsbehoeften van uw kind neemt uw kind hier 1 of meer dagdelen in de week aan deel. Deze voorziening vindt plaats op PCBO De Regenboog – Osseveld en op PCBO De Wegwijzer.  Middels deze voorziening gaan we nog verder en dieper in op de specifieke ondersteuningsbehoefte van uw kind, aanvullend op de Plusbegeleiding op school. We hebben aandacht voor leer- en werkstrategieën en uw kind gaat samen met andere kinderen aan de slag met filosofie, expressie, emotionele training voor bijvoorbeeld het vergroten van de motivatie, het zelfbeeld en diverse spelonderdelen. Ook ontmoet uw kind in deze klas andere meer of hoogbegaafde leerlingen. Fijn voor uw kind omdat het merkt dat er meer kinderen zijn zoals hij/zij.   
3. Ondersteuning vanuit PlusBegeleiding en Kenniscentrum PCBO  De PlusBegeleiding is het netwerk van PCBO Apeldoorn dat scholen ondersteunt in onderwijs aan begaafde leerlingen op school. We ondersteunen bijvoorbeeld leerkrachten en intern begeleiders bij de Plusbegeleiding die ze op school geven en zijn er voor u als ouder bij specifiekere vragen over begaafdheid.  Daarnaast hebben we een Kenniscentrum PCBO Apeldoorn.
Naast de bovengenoemde meedenk- en adviesfunctie zijn in de orthotheek van het Kenniscentrum materialen te vinden die leerkrachten kunnen gebruiken. Vanuit dit Kenniscentrum organiseren we ook een interne kwaliteitskring hoogbegaafdheid waar alle leerkrachten en coördinatoren van de scholen kennis kunnen delen en halen. Ook zijn we te vinden in de netwerken van het Samenwerkingsverband, in contact met voortgezet onderwijs en andere externe, relevante partners. Zo laten we ons ook vanuit PCBO gelden op het vlak van begaafdheid.  
Meer weten? 
Stuur dan (in overleg met de leerkracht of intern begeleider van uw kind) een mail naar de coördinator van het PCBO Plusprogramma, Annet Klaver via: aklaver@pcboapeldoorn.nl.  


Kinderen met een taalachterstand 
Taalondersteuning voor kinderen met een taalachterstand 
Wanneer uw kind een taalachterstand heeft, kan hij/zij gebruik maken van de intensieve taalklas. De Intensieve Taalklassen zijn verbonden aan vijf scholen in Apeldoorn. 
Taalachterstand  
Wanneer uw kind een taalachterstand heeft, kan het gebruik maken van de intensieve taalklas. De school bepaalt of een kind hiervoor in aanmerking komt. Deze intensieve ondersteuning wordt georganiseerd in de groepen 1 en 2. 
Taalklas voor nieuwkomers
Kinderen die net in Nederland zijn, starten in de eerste opvangklas. Op twee locaties is een eerste opvangklas georganiseerd voor kinderen in de leeftijd van 7 tot 11 jaar.   
PCBO Emmaschool   
Thorbeckestraat 8   
7331 RG Apeldoorn   

De Zevensprong (school van Veluwse Onderwijsgroep)  
Pythagorasstraat 384   
7323 HW Apeldoorn   
In deze eerste opvangklas wordt uw kind taalvaardiger gemaakt. Het accent ligt op ontwikkeling van de basiswoordenschat. Er wordt veel aandacht besteed aan mondelinge communicatie, klankonderwijs en leren lezen. Voor nieuwkomers zijn de leerlijnen vastgesteld voor de onderdelen: woordenschat, technisch lezen, begrijpend lezen, spellen en rekenen. Doel is om de kinderen zodra het kan in een reguliere groep onderwijs te laten volgen. Na het onderwijs in de eerste opvangklas stromen de kinderen naar de basisschool in de buurt van hun woonadres.  

Contact
De Intensieve Taalklas is een initiatief van de gemeente Apeldoorn in samenwerking met de drie grote besturen voor basisonderwijs in Apeldoorn (waaronder PCBO Apeldoorn). Kijk voor meer informatie op de website van Intensieve taalklassen: www.intensievetaalklassen-apeldoorn.nl of mail met info@intensievetaalklassen-apeldoorn.nl. 


CJG - Het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG): voor alle gezinnen en kinderen in Apeldoorn
Vragen over gezondheid, opgroeien en opvoeden 
De jeugdarts en jeugdverpleegkundige CJG komen regelmatig op onze school. U kunt de jeugdverpleegkundige ontmoeten op een gezamenlijke ouderavond, inloopspreekuur of themabijeenkomst. Wij informeren u wanneer u de jeugdverpleegkundige op school kunt ontmoeten.
Het CJG bij u in de buurt 
In Apeldoorn zijn vier Centra voor Jeugd en Gezin waar u terecht kunt met vragen over gezondheid, opvoeden en opgroeien. Zo is er altijd eentje in de buurt. U kunt er binnenlopen voor vragen en informatie. De professionals die bij het CJG werken bieden hulp op maat of helpen bij het zoeken naar de juiste instanties die u en uw kind verder kunnen helpen. 
De gezondheid van uw kind volgen 
Het CJG volgt de groei en ontwikkeling van uw kind. Vanaf de geboorte van uw kind bent u op het consultatiebureau geweest bij de jeugdverpleegkundige en jeugdarts. Zij zullen uw kind ook in de basisschoolperiode een aantal keren uitnodigen. In het jaar dat uw kind 5 jaar is, wordt u uitgenodigd om samen naar het CJG te komen. Bij de uitnodiging krijgt u een vragenlijst toegestuurd om thuis alvast (digitaal via Mijn Kind dossier) in te vullen. De jeugdverpleegkundige meet en weegt uw kind en bespreekt de groei, ontwikkeling en gezondheid. Ook wordt er een ogentest en gehoortest gedaan. U kunt uw vragen stellen en eventuele zorgen over groei of ontwikkeling delen. Eventueel maken we nog een extra afspraak met u /uw kind met de jeugdverpleegkundige, jeugdarts of logopediste van het CJG.  Ook rond de tijd dat uw kind 11 jaar is, wordt u uitgenodigd om samen met uw kind naar het CJG te komen. Ze meten en wegen uw kind. Ook kunt u tijdens dit onderzoek uw vragen stellen of eventueel uw zorgen delen. We bespreken samen de lichamelijke veranderingen van uw kind in de (komende) puberteit.
Kernteam
Maakt u zich zorgen over uw kind? Vraag dan gerust via de leerkracht van uw kind en/of onze IB’er, Alinde Switters, advies aan het kernteam. In dit kernteam zitten verschillende professionals, waaronder ook de jeugdverpleegkundige. Zij kijken op een aantal verschillende vlakken met u/uw kind mee. Samen bespreken en bekijken school, het CJG en u wat er eventueel nodig is aan advies, hulp, ondersteuning of zorg.  Contact met het CJG? 
info@cjgapeldoorn.nl // (055) 357 88 75 (dagelijks van 8.30 – 17.00 uur) // www.cjgapeldoorn.nl www.facebook.com/CJGapeldoorn 


SOZKA  
De Stichting Onderwijs aan Zieke Kinderen Apeldoorn (SOZKA) verzorgt onderwijs voor kinderen die in het ziekenhuis liggen of thuis worden verpleegd. SOZKA werkt samen met Onderwijs Zieke Leerlingen IJsselgroep. Uw kind komt in aanmerking voor onderwijs thuis als uw kind leerplichtig is en het in verband met ziekte (voorlopig) niet naar school kan. Het onderwijs wordt gegeven door onderwijsbevoegde vrijwilligers. Wanneer dit voor uw kind geldt kunt u samen met de groepsleerkracht of intern begeleider van onze school contact opnemen met SOZKA. SOZKA heeft altijd nauw contact met de school. Meer informatie vindt u op: www.sozka.apeldoorn-onderwijs.nl.       

Kids College Apeldoorn  
Kids College Apeldoorn (KCA) is de weekendschool voor nieuwsgierige, gemotiveerde kinderen van 10 tot 14 jaar. Bij KCA kunnen zij op zondagmiddag kennismaken met de boeiende wereld van professionals op het gebied van onder andere techniek, cultuur, wetenschap en ondernemen. De kinderen maken kennis met interessante mensen uit het bedrijfsleven en gaan met hen aan het werk. Zo leren de kinderen hun talenten ontdekken, krijgen zij een bredere kijk op hun mogelijkheden en ontwikkelen meer zelfvertrouwen. Dit alles met als doel hen te ondersteunen en motiveren in hun keuze voor een vervolgopleiding. Voor meer informatie: www.kidscollegeapeldoorn.nl. Aanmelden kan via de school of de website.  

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Zie hiervoor elders in deze schoolgids "extra ondersteuning van leerlingen". 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Als het kind 4 jaar is, gaat het naar de basisschool. Regenboog Osseveld sluit met haar vroegschoolse educatie in de groepen 1 en 2 aan bij het programma van de voorschoolse educatie. Niet alleen kinderen met een VVE-indicatie krijgen deze zorg op maat, maar de ondersteuning geldt voor álle kinderen die hier behoefte aan hebben. Een goede overdracht van voorschool naar onze school zorgt voor een doorgaande lijn in ondersteuning aan het kind.

Terug naar boven