Gesprekkencyclus
Aan het begin van het schooljaar vindt een kennismakingsgesprek van een kwartier plaats met de leerkracht(en). Vanaf groep 1 schuift ook uw kind aan tafel. Zo is de driehoek zichtbaar.
In november organiseren we een tienminutengesprek, voor een eerste mondelinge rapportage over uw kind. Dit gebeurt door een leerkracht. Hierbij schuiven de kinderen vanaf groep 3 ook aan. In groep 8 staat in januari een adviseringsgesprek van 20 minuten gepland. Ook hierbij sluit de groep 8 leerling aan; het gaat tenslotte om zijn of haar toekomst.
In februari komt het eerste (schriftelijke) rapport. Alle IEP toetsen (groep 3 t/m 8) zijn afgenomen en kunnen worden meegenomen in de beoordeling op het rapport. In de week nadat de rapporten uitkomen, is er gelegenheid voor een ouder- leerkracht- kind gesprek (driehoeksgesprek) om samen de resultaten te bespreken. In groep 3 schuiven de kinderen een deel van het gesprek aan.
Voor groep 8 geldt dat in februari de doorstroomtoets plaats vindt waarna het advies definitief gemaakt wordt. Wij vinden het erg belangrijk om een passend schooladvies te geven aan al onze leerlingen. Indien een hoger advies passend is, passen we deze aan en hebben we contact met onze leerling en ouders.
In april is er weer een mondelinge rapportage. U kunt als u dat wilt, intekenen voor een extra tienminutengesprek. In dit gesprek kunt u de voortgang van uw kind bespreken. Het kan ook zijn dat de leerkracht u in juni of tussentijds uitnodigt voor een gesprek.
Aan het eind van het schooljaar is het laatste gesprek waarbij vanaf groep 2 de leerlingen samen met u en de leerkracht in gesprek gaan. In dit gesprek wordt stilgestaan bij de overdracht naar de nieuwe leerkracht. Daarna komt het tweede (schriftelijke) rapport mee naar huis.
Parro
Wij communiceren zoveel mogelijk met u, en u met ons, via Parro. Parro is een veilig, online communicatieplatform. Hierop delen we bijvoorbeeld activiteiten die op de planning staan of het regelen daarvan. Hierbij kunt u denken aan de 10-minutengesprekken, foto's van een uitje of een activiteit gedurende de lesdag en het weekbericht van de groep. Ook wordt u middels Parro op de hoogte gehouden over de school in algemene zin. Dit gebeurt voornamelijk via de maandelijkse nieuwsbrief.
Eén duidelijk platform, in een afgeschermde beveiligde omgeving. Wanneer u uw kind aanmeldt op onze school krijgt u toegang tot deze omgeving.
AVG en mediagebruik van leerlingen
Gebruik van foto’s en video’s van uw kind
We maken regelmatig foto’s en video’s op school. Bijvoorbeeld tijdens activiteiten of om het onderwijs op onze school in beeld te brengen. Sommige foto’s worden dan gebruikt op de website, social media en andere communicatiemiddelen van de school.
Wanneer je je kind aanmeldt op onze school, dan kun je via Parro aangeven of er foto’s van je kind gebruikt mogen worden voor onze communicatiemiddelen. Elk jaar vragen we opnieuw om je toestemming. Wil je de toestemming tussentijds intrekken, dan kan dat altijd via Parro.
Naast het gebruik van foto’s en video voor de promotie van onze school, maakt de intern begeleider van de school soms ook video-opnamen om daarmee lessen of het gedrag van kinderen na te bespreken. Deze informatie blijft altijd tussen de leerkracht en de School Video Interactie Begeleider (SVIB’er) en wordt niet zonder overleg aan derden getoond. Studenten die stages bij ons op school lopen mogen enkel in overleg beelden maken van hun eigen functioneren en deze beelden alleen tonen aan de direct betrokkenen bij de stage.
Goed te weten:
* Bij de foto’s plaatsen we nooit adressen en telefoonnummers van medewerkers, leerlingen en ouders. Ook letten we er natuurlijk goed op dat je kind er representatief op staat.
* Het delen van foto’s van je kind door andere ouders op bijvoorbeeld social media valt niet onder de verantwoordelijkheid van de school. Ouders worden wel middels centrale berichtgeving erop gewezen dat het niet de bedoeling is dat je beelden van andere kinderen maakt/deelt.