Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Kinderen gaan met plezier naar school. De school biedt veiligheid door rust, structuur en duidelijkheid te bieden. Onze school streeft ernaar het onderwijs zo veel mogelijk af te stemmen op de verschillen in mogelijkheden en behoeften van onze leerlingen. Dit doen wij door de leerstof leerdoelgericht aan te bieden. De school bestaat uit 3 leerteams. Elk leerteam werkt samen op het leerplein. Groep 1, 2 en 3 vormen leerteam 1, groep 4, 5 en 6 vormen leerteam 2 en groep 7 en 8 vormen samen leerteam 3. Binnen elk leerteam wordt samengewerkt.
Ons onderwijs is leerdoelgericht. De onderbouw werkt met de leerlijnen uit Parnassys en de groepen 4 t/m 8 met "mijn leerlijn".
Onze groepen vormen een leerteam waar veel wordt samengewerkt. Er zijn drie leerteams. Groep 1/2 en 2/3 vormt een leerteam op leerplein 1. Groep 4, 5 en 6 werken samen als leerteam op leerplein 2 en groep 7 en 8 vormen samen leerteam 3.
Binnen Leerplein055 is de basisondersteuning op alle scholen op dezelfde wijze beschikbaar voor de kinderen. Hierdoor kunnen zij onderwijs volgen in een veilige, stimulerende leer- en ontwikkelingsomgeving, passend bij wat zij nodig hebben om zich optimaal te kunnen ontwikkelen.
Naast basisondersteuning kan soms extra ondersteuning nodig zijn. Indien een kind extra ondersteuning nodig heeft, zal de leerkracht in eerste instantie vanuit eigen deskundigheid proberen tot een oplossing te komen. Dit kan betekenen dat de leerstof anders wordt aangeboden of dat wordt gewerkt aan een betere afstemming (regels, afspraken, interactie leerling-leerkracht/leerling-groep, etc.). Dergelijke aanpassingen worden besproken met ouders.
Blijkt de problematiek toch complexer, dan wordt het ingebracht in het kernteam. Ouders, samenwerkingsverband, jeugd maatschappelijk werk en schoolverpleegkundige overleggen samen.
In de school is wekelijks een schoolmaatschappelijk werker aanwezig.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij proberen passend onderwijs te bieden aan alle kinderen zodat zij in de wijk waar zij wonen naar school kunnen.
In ons kindcentrum werken wij samen met kinderopvang Doomijn. Er zijn gezamenlijke activiteiten en de thema's zijn op elkaar afgestemd. De peuters komen spelen in de kleutergroep.
Er zijn twee groepen 1/2 en een groep 3, zij werken samen op het leerplein. De kinderen spelen samen en leren van en met elkaar.