Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In de ochtend besteden alle groepen aandacht aan de kernvakken (rekenen en taal). Bij deze vakken profiteren ze van een gestructureerde manier van lesgeven. De leerkracht staat voor de klas en geeft les aan verschillende niveaus. Hiervoor maken wij gebruik van het directe instructiemodel.
In de middag geven we thematisch onderwijs waarbij leren, onderzoeken en ontdekken centraal staat.
Het team van Het Bovenland denkt in mogelijkheden om passend onderwijs mogelijk te maken. Wij geven leerlingen die hiervoor in aanmerking komen extra ondersteuning binnen de mogelijkheden die wij op school hebben.
Bij ons in de school zie je dit terug in:
- Een groot ondersteuningsteam wat korte lijntjes heeft met de leerkrachten wat de mogelijkheid geeft tot het snel hulp bieden aan individuele kinderen.
- Goed contact met het Ouder Kind Team.
- Regelmatig een zorgbreedte overleg tussen directie, intern begeleiders, ouder-kind adviseur, leerplichtambtenaar en schoolarts of schoolverpleegkundige.
Voor de toekomst hebben wij als ambitie onze zorgstructuur in stand te houden en indien mogelijk een uitbreiding vorm te geven met meer externe experts op specifieke ontwikkelproblemen van kinderen en/of handen in de klas. De andere ambitie is het vergroten van de kennis en kunde van de groepsleerkrachten, zodat zij zich vaardig voelen in het ondersteunen van leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.