Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De groepsindeling ziet er voor het schooljaar 2024/2025 als volgt uit:
Onderbouw
Groep en leerkracht
1/2A = juf Deborah
1/2B = juf Manuela
1/2C = juf Helen
1/2D = juf Alexhandra
Ondersteuning: Raymonde/Sunaina/Sharifa/Francis
Middenbouw
Groep en leerkracht
3A = juf Yavanna/Latoya/Muriël/Ilona
4A = juf Maj/Muriël
4B = juf Marie
5A = juf Lisette
5B = juf Ilse/Lucretia
Ondersteuning: juffen Ilona/Dynah/Lucretia
Bovenbouw
Groep en leerkracht
6A = juf Belèn/Santusha
6B = meester Mick
7A = meesters Rudi/Koen
7B = juf Olande/meester Eugene8A = juf Naomi
Ondersteuning: juf Santusha
Bewegingsonderwijs vakleerkracht: meester MennoBouwcoördinatoren: Deborah (OB), Lisette (MB), Naomi (BB)
Taalcoördinator: Lisette
Rekencoördinator: Mick
Doelab: Olande
Onderzoekslab: Kaija
IB-ers: Sarah (groep 1 t/m 5) / Veronica (groep 5 t/m 8)
Administratie: Sulvey, Emelien en Melanie
Conciërge: Ferry
Directie: Joan (directeur)
In de onderbouw wordt thematisch gewerkt. Alle ontwikkelingsgebieden worden met elkaar geïntegreerd rondom een thema. Wij gaan ervan uit dat het leren van jonge kinderen gebeurt door het spel. Spelend leren maakt dan ook een belangrijk onderdeel uit van ons lesprogramma. De kleuters leren spelenderwijs taal, rekenen, onderzoeken en samenwerken. Daarnaast krijgen ze Engelse les en leren ze om te gaan met digitale middelen.
De overheid stelt de hoeveelheid lesuren vast. Over 8 schooljaren moeten de leerlingen minimaal 7.520 uur onderwijs krijgen. De eerste 4 schooljaren moeten dit minimaal 3.520 lesuren zijn en over de laatste 4 schooljaren minimaal 3.760 uur. De overgebleven 240 uur mogen de scholen zelf verdelen over de onderbouw en de bovenbouw. Dit betekent dat er per schooljaar minimaal 940 uur les gegeven moet worden. De Rozemarn werkt met het vijf gelijke dagen model, alle kinderen krijgen elke dag 5 uur les. Per week is dat 25 uur. Per schooljaar krijgen de kinderen ongeveer 950 uur les.
Leerlingen hebben soms extra ondersteuning nodig. In het schoolondersteuningsprofiel staat welke extra ondersteuning de school biedt, naast de basisondersteuning. Ook staat in het document welke doelen en wensen de school heeft voor de toekomst. Daarnaast komt ook het contact met ouders over de ondersteuning aan bod. Leraren, de schoolleiding en het bestuur stellen samen het schoolondersteuningsprofiel op.
Onze doelgroep zijn kinderen in de leeftijd van 4 tot 13 jaar. In het kader van Passend Onderwijs richt de school zich met name op leerlingen met problemen op het gebied van de taal-en rekenontwikkeling en de sociaal emotionele ontwikkeling. Via scholing op deze deelgebieden wil de school de kennis hieromtrent binnen de school verstevigen zowel op de inhoudelijke als de uitvoerende kant. Meer handen in de klas door het inzetten van onderwijsassistenten maken dat de leerkracht meer tijd heeft om leerlingen met deze zorgbehoefte op niveau onderwijs te geven.De samenwerking met de Voorschool zorgt voor een vroegtijdige onderkenning van de zorgbehoefte van de leerlingen op deze gebieden wat de leerkracht in staat stelt om met een gepast aanbod voor deze leerlingen te werken.
Op het gebied van de sociaal emotionele ontwikkeling werkt de school krachtig samen met ketenpartners, zoals jeugdhulpverlening, het S(B)O,de onderwijsadviseurs van het SWV. De school kan gebruik maken van de faciliteiten van het samenwerkingsverband om groepsarrangementen aan de vragen met financiering vanuit het samenwerkingsverband.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De Rozemarn heeft de ambitie om alle leerlingen (met en zonder extra ondersteuningsbehoefte) verder te helpen in hun ontwikkeling alsook ze eigenaar (verantwoordelijk) te maken van het eigen leerproces. De leerlingen leren vaardigheden en krijgen kennis om hun gestelde leerdoelen te behalen. De leerlingen vergroten hun zelfvertrouwen en komen meer in hun kracht te staan.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.